صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

عابرین پیاده خودشان را در جایگاه راننده قرار دهند

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: سرعت و سبقت در معابر خلوت باعث واژگونی و برخورد با موانع می شود

به گزارش جهانی پرس از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ رابعه جوانبخت صبح امروز در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص رتبه اول در تصادفات نوروزی توضیح داد .
سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت : با بررسی تصادفات شهر تهران در بازه زمانی طرح نوروزی مشخص گردید که رتبه اول تصادفات در شهر تهران از حیث معبر ، معابر بزرگراهی رتبه اول را به خود اختصاص داده اند که بزرگراه آزادگان رتبه اول تصادفات فوتی در ایام نوروز 1403 را به خود اختصاص داده است . 
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد :با توجه به حجم زیاد و پر تردد در این محور و افراد غیر بومی که از این محور مواصلاتی تردد می کنند شاهد تصادفات بالایی بوده ایم . 
سرهنگ جوانبخت افزود : همچنین در این بازه زمانی عابرین پیاده رتبه اول تصادفات فوتی در شهر تهران بوده اند . 
وی گفت : بحث عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و بالا رفتن سرعت و بحث تصادفات و واژگونی ها و برخورد با موانع و تصادف با عابرین پیاده بسیار تاثیرگذار است چرا که وقتی سرعت ها بالا می رود شدت و میزان برخورد و آسیب دیدگی که برای عابرین پیاده روی می دهد بسیار زیاد است و بخاطر همین ما شاهد این فوتی بودیم .
سرهنگ جوانبخت بیان داشت : توصیه اصلی پلیس به عابرین این است که واقعا معابر امن و ایمن را برای تردد های خود انتخاب نمایند و حتما در این معابر هم از گذرگاههای عابر پیاده و پلهای عابر برای تردد استفاده نمایند . تصور عابرین این است که چون خودشان را می بینند پس دیگر رانندگان نیز انها را خواهند دید و یادشان باشد که باید خودشان را در جایگاه راننده قرار دهند .

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۷۱۵
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۱۸     ساعت: ۱۰ : ۱۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024