صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

سومین دوره اختتامیه مسابقات بین‌المللی مشکات برگزار شد

مرحله نهایی و اختتامیه سومین دوره مسابقات قرآن کریم مشکات شب گذشته، با حضور جمعی از مدیران و چهره‌های قرآنی کشور در تهران برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از ایکنا، مرحله نهایی و اختتامیه سومین دوره مسابقات قرآن کریم مشکات شنبه ۱۸ فروردین همزمان با اذان مغرب و اقامه نماز جماعت با حضور آیت‌الله موسوی‌جزایری، عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام تقوی، نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، حجت‌الاسلام مجتبی محمدی، امام‌جمعه کوهسار و مدیر مؤسسه قرآنی مشکات و جمعی از مدیران و چهره‌های قرآنی کشور در تهران برگزار شد.

امام‌جمعه کوهسار و مدیر مؤسسه قرآنی مشکات در این مراسم با اشاره به فرایند برگزاری سومین دوره مسابقات بین‌المللی مشکات اظهار کرد: این دوره از مسابقات کاملا به صورت مجازی برگزار شد و شرکت‌کنندگان از ۳۱ کشور در این‌ دوره حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه در این دوره بیش از ۱۱۰۰ نفر شرکت‌کننده رقابت کردند، گفت: تلاوت‌های این شرکت‌کنندگان از سوی داوران ایرانی ازجمله عباس امام‌جمعه، مهدی قره‌شیخلو، محمدحسین سبزعلی و حمیدرضا احمدی‌وفا و داوران خارجی ازجمله احمد البدری و ابرار الحسین مورد داوری قرار گرفت.

گزارشی تصویری اختتامیه سومین دوره مسابقات بین‌المللی مشکات
امام‌جمعه کوهسار ادامه داد: در مرحله پایانی ۱۰ نفر برگزیده مرحله نهایی شناخته شدند تا در این دوره به رقابت در رشته قرائت تقلیدی  تقلید از اساتیدی همچون عبدالباسط، مصطفی اسماعیل، محمد صدیق منشاوی و شحات محمد انور بپردازند و در نهایت سه نفر به عنوان برگزیده معرفی شوند.

در بخش دیگری از این مراسم حسین نام‌آور، مدیر اجرایی مسابقات قرآنی مشکات با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآن کریم مشکات با استقبال خوبی روبه‌رو بوده است، اظهار کرد: در شرایطی که رژیم اشغالگر قدس به صورت وحشیانه به کشتن زنان و کودکان مظلوم فلسطین می‌پردازد، ندای ملکوتی قرآن کریم جوانان فلسطین ندای آزادی فلسطین را سر می‌دهد. لذا در این مسیر نیز از خداوند شاکرم که توانستیم در موسسه فرهنگی مشکات گام کوچکی در گسترش فرهنگ قرآن برداریم.

در این مراسم  ابتکاری نو از اساتید تراز اول قرآن کریم کشور را شاهد بودیم که اذان مغرب به افق تهران با اجرای همزمان اساتید ازجمله سبزعلی، محمدحسین سعیدیان، رحیم خاکی، علی قاسم‌آبادی و حمیدرضا احمدی‌وفا انجام شد و قاب جدیدی از یک اجرای قرآنی را به یادگار گذاشت.
 
یادآور می‌شود، این دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مشکات در بخش مردمی به منظور نشر معارف قرآن کریم و تحکیم اتحاد امت اسلامی و همچنین تکریم قاریان و حافظان جهان اسلام، به صورت مجازی از سوی مؤسسه پیروان مشکات قرآن و عترت برگزار شد.

در این مرحله رقابت ۹ قاری برتر مسابقات بین‌المللی و مردمی قرآن کریم مشکات در رشته‌ قرائت تقلیدی ازجمله حمیدالله فیاضی از افغانستان، عمارسالم علی آل حمید از عراق، شَمسوری عبدالله از اندونزی، شهاب احمدحسن احمد از مصر، محمدعثمان غنی از بنگلادش، ابراهیم بوغالب از بلژیک، علیرضا عادلی از پاکستان، میرحسین انواری و علی ذاکری از ایران انجام شد.

بر همین اساس و بعد از داوری ۹ اثر راه‌یافته به ترتیب حمیدالله فیاضی از افغانستان، شمسوری عبدالله از اندونزی و علی ذاکری از ایران نفرات اول تا سوم این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مشکات را به خود اختصاص دادند.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۷۷۳
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۲۰     ساعت: ۹ : ۱۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024