صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

ثبت‌نام رسمی برای دریافت مشوق‌های سربازی از ۱۵ اردیبهشت

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سامانه مشوق‌های سربازی تولید شده و در حال تست است، ثبت نام رسمی واجدین شرایط از ۱۵ اردیبشهت ماه آغاز می‌شود و مشمولان باید ۲ ماه پیش از شروع خدمت، ثبت‌نام انجام دهند.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، سردار محمدجواد زاده کمند گفت: فرهنگ‌سازی ترویج و تبلیغ فرهنگ مهارتی از برنامه‌های مهم ما در ۱۴۰۲ بود که توانستیم موفقیت نسبی کسب کنیم البته که با شرایط مطلوب فاصله داریم و امیدوارم در سال ۱۴۰۳ فرهنگ مهارت‌آموزی را در نیرو‌های مسلح و جامعه ارتقا دهیم.

­این مقام مسئول افزود: همه سازمان‌های نیرو‌های مسلح ­در سال ۱۴۰۲ تمام ظرفیت‌های خودشان را برای مهارت‌آموزی پای کار آوردند.

­فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: ۲۳۷ هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان وظیفه تحت پوشش مهارت‌های آموزشی قرار گرفتند، در حوزه هنر ۲۱ هزار و ۲۵ نفر، حوزه ورزش ۱۲ هزار ۳۵۰ نفر، حوزه فناوری اطلاعات ۴۴ هزار و ۴۰۰ نفر مهارت تخصصی کسب کردند.

­وی از استانداردسازی محیط کار واقعی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: بیش از ۲ هزار ۵۰۰ مرکز مهارت در درون نیرو‌های مسلح ایجاد کردیم که به مهارت‌آموزی نیرو‌های وظیفه کمک می‌کند.

­سردار زاده کمند با اشاره به اینکه ۲ هزار میلیارد در قانون بودجه برای پرداخت وام اشتغال پیش‌بینی شده بود و از سال گذشته ۴۳ هزار واجد شرایط ثبت نام کردند، گفت: ۱۱ هزار نفر در سیر پرداخت در بانک‌های عامل قرار گرفتند و پرداخت آنها از دی ماه آغاز شد و ۳۵ درصد موفق به دریافت پرداخت تسهیلات شدند.

­این مقام مسئول در خصوص استفاده از مشوق‌های مشمولین خدمت سربازی افزود: مشمولین باید پیش از ورود به خدمت یک مهارت کسب کنند که شیوه اجرای مشوق‌ها در اسفند ماه اعمال شد و ۹ مشوق پیش بینی کردیم که شامل استفاده از یک ماه کسر خدمت، یک ماه مرخصی تشویقی، انتخاب استان محل خدمت، انتخاب سازمان محل خدمت، تعویق اعزام تا ۶ ماه، اعطای درجه تشویقی بالاتر و به کار گیر‌ی سرباز ماهر برابر نیاز و اولویت استخدام در نیرو‌های مسلح است.

­وی با اشاره به اینکه مشمولینی که مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند باید دوره مهارت گذرانده و گواهی کسب کرده باشند، گفت: فارغ التحصیلان دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ التحصیلان پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور یک بسته دوره مهارتی تعریف شده را در طول تحصیل گذرانده و از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۸۹۴
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۲۶     ساعت: ۱۱ : ۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024