صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

اجرای طرح روستای باسواد در خراسان جنوبی

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از اجرای طرح روستای باسواد با هدف انسداد مبادی بی سوادی، جلوگیری از بازماندگی از تحصیل و آموزش مهارت‌های جدید مورد نیاز روستاییان در سطح روستا‌های استان خبر داد.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیمای خراسان جنوبی،  سید علی حسینی در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان گفت: این طرح اجرا می‌شود، تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت درونی روستا مسئله سوادآموزی را در مرحله اول به سرانجام رسانده و سپس با آموزش مهارت‌های زندگی، فنی حرفه‌ای و شغلی به توسعه و پیشرفت روستا‌ها کمک کنیم.

وی با بیان این که در اجرای طرح روستای باسواد، مردم روستا مشارکت فعال خواهند داشت، افزود: شورای سواد روستا نقش کلیدی در اجرای طرح دارد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که توسعه سواد، در طرح روستای با سواد مبتنی بر مهارت‌های پایه خواهد بود و بعد از آن به آموزش‌های مورد نیاز پرداخته خواهد شد، گفت: برای اجرای مطلوب این طرح، محتاج مشارکت و حمایت استاندار، فرمانداران، بخشداران، دهیاران پایگاه‌های مقاومت بسیج، با سوادان، شورا‌های اسلامی، معتمدان روستا‌ها و صدا و سیمای مرکز استان هستیم.

به گفته وی پارسال ۲ هزار و ۲۰۰ سواد آموز در دوره‌های سه گانه سوادآموزی ثبت نام کردند و هم اکنون در دوره‌های سواد، تحکیم و انتقال، در حال آموزش هستند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از حضور بیش از ۱۰۰ نفر از اتباع بیگانه در کلاس‌های سوادآموزی استان خبر داد و گفت: در مرکز یادگیری مشارکتی شهید مطهری (ره) زندان مرکزی بیرجند و سایر زندان‌های استان نیز حدود ۱۲۰ نفر در حال آموزش هستند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۸۹۶
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۲۶     ساعت: ۱۱ : ۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اجتماعی       زیرسرویس: اجتماعی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024