صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
در انتظار درخشش ستاره‌های آشنا و غریبه

ترکیب منتخب خارجی‌های لیگ برتر اینجاست!

درست است که نسبت‌ به فصل قبل تعداد خارجی‌های لیگ کاهش یافته، ولی می‌توان با انتخاب یک ترکیب یازده نفره، منتخبی از خارجی‌های باکیفیت فصل جدید را تشکیل داد.

به گزارش  جهانی پرس از"ورزش سه"، افزایش سهمیه جذب بازیکن خارجی برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، باعث شده است تیم‌های حاضر در این مسابقات روی به جذب بازیکنان غیرایرانی بیاورند که در این میان حضور پرتعداد عراقی‌ها در فوتبال ایران نیز در نوع خود جالب توجه است.

فصل گذشته و به طور کلی، 40 بازیکن خارجی برای تیم‌های مختلف لیگ برتر به میدان رفته‌اند که بخش عمده آنها در پایان فصل از تیم‌های خود جدا شده و ایران را ترک کردند. تعدادی از آنها نیز به حضور در باشگاه‌های خود ادامه می‌دهند، بازیکنانی مانند جفرسون باهیا راهی تیم دیگری شدند، نفراتی چون رافائل سیلوا و دیاباته جدا شده و برخی نیز همچون روبرتو تورس وضعیت نامشخصی دارند.

در زیر قصد داریم به ترکیب منتخب بازیکنان خارجی فعلی لیگ برتر بپردازیم. هر چند ممکن است در روزهای آینده نفرات جدیدی نیز به تیم‌های لیگ اضافه شوند، ولی در شرایط کنونی، ترکیب زیر می‌تواند منتخبی از خارجی‌های مطرح لیگ بیست و سوم باشد:

 

«دروازه‌بان»

فولادکریستوفر کنت: ملیت اتریش/ ارزش ترنسفر مارکت: 250 هزار یورو/ بزرگترین باشگاه سابق: هوفنهایم – پانه‌تولیکوس 
سنگربان اتریشی که با حضور در سپاهان به فوتبال ایران معرفی شد، فصل گذشته عملکرد خوبی در دروازه فولاد داشت و علیرضا منصوریان نیز برای لیگ بیست و سوم حساب ویژه‌ای روی این گلر باز کرده است. کنت فصل قبل در 30 مسابقه برای فولادی‌ها به میدان رفت و در 15 دیدار موفق به ثبت کلین‌شیت شد که آمار بسیار خوبی برای این دروازه‌بان محسوب می‌شود.

«مدافعان»

پرسپولیسگئورگی گولسیانی: ملیت گرجستان/ ارزش ترنسفر مارکت: 450 هزار یورو
مدافع باتجربه پرسپولیس، طی سال‌های اخیر یکی از بازیکنان کم‌نوسان فوتبال ایران بوده است. ذوب آهن، نساجی، سپاهان و حالا پرسپولیس، تیم‌های گولسیانی طی پنج سال حضور در فوتبال ایران بوده است. بازیکنی که 25 گل در فوتبال ایران به ثمر رسانده و فصل قبل نیز یکی از ارکان اصلی قهرمانی سرخ‌ها در دو جام داخلی بود.

فولادجفرسون باهیا: ملیت برزیل/ ارزش ترنسفر مارکت: 350 هزار یورو/ بزرگترین باشگاه سابق: پورتیموننزه
یکی از خریدهای خوب خارجی در فصل قبل بود. مدافعی که از آگوا سانتا برزیل به مس رفسنجان پیوست و با 2 هزار و 800 دقیقه حضور در تیم محمد ربیعی، رکورد بیشترین دقایق بازی را در میان خارجی‌های لیگ برتر به دست آورد. عملکرد خوب این بازیکن باعث شد تا فولاد موفق به جذب باهیا شود تا این بازیکن فصل جدید را در خوزستان سپری کند.

مس رفسنجانعلی عدنان: ملیت عراق/ ارزش ترنسفر مارکت: 200 هزار یورو/ بزرگترین باشگاه سابق: اودینزه – آتالانتا
بازیکنی باتجربه که سابقه حضور در سری آ ایتالیا را دارد. علی عدنان پیراهن تیم‌های اودینزه و آتلانتا را بر تن کرده و فصل گذشته نیز برای روبین کازان در لیگ روسیه توپ می‌زد. البته کاپیتان تیم ملی عراق به دلیل مصدومیت و پارگی رباط صلیبی نتوانست برای تیم وایله دانمارک به میدان برود و پس از پشت سر گذاشتن دوران طولانی غیبت در میادین، برای جام ملت‌های آسیا 2023 آماده می‌شود.

«هافبک‌ها»

تراکتورریکاردو آلوز: ملیت پرتغال/ ارزش ترنسفر مارکت: 1.5 میلیون یورو/ بزرگترین باشگاه سابق: جوانان پورتو – بلننسس
او 19 هفته رؤیایی را در لیگ قبل تجربه کرد و توانست یازده بار پاس گل بدهد. همین درخشش ریکاردو آلوز سبب شد تا تیم‌هایی نظیر استقلال به دنبال جذب او در نقل و انتقالات نیم فصل باشند، ولی تراکتور قرارداد او را تا 2 سال دیگر نیز تمدید کرد تا بهترین پاسور فصل گذشته در این تیم ماندگار شود. البته آلوز در 11 هفته پایانی لیگ نتوانست درخشش خود را تکرار کند، با این وجود او یکی از مهره‌های مهم فصل جدید به حساب می‌آید.

تراکتورآلوارو خیمنز: ملیت اسپانیا/ ارزش ترنسفر مارکت: 800 هزار یورو/ بزرگترین باشگاه سابق: جوانان رئال مادرید – ختافه
او یکی از کنجکاوی‌برانگیزترین بازیکنان فصل جدید است. او از لالیگا و باشگاه کادیز ساکش را به مقصد ایران و باشگاه تراکتور بست و می‌تواند یکی از مهره‌های مهم تیم خمس باشد. این بازیکن 28 ساله که یک فصل در ترکیب تراکتور حاضر خواهد بود، از تکنیک بسیار خوبی برخوردار است و شاید تا اینجای نقل و انتقالات، مهم‌ترین جابجایی فصل را به خود اختصاص داده باشد.

استقلالروبرتو تورس: ملیت اسپانیا/ ارزش ترنسفر مارکت: 1.2 میلیون یورو/ بزرگترین باشگاه سابق: اوساسونا
او خرید مهم فصل گذشته نکونام از لالیگا بود. کاپیتان اوساسونا که به سال‌ها حضورش در این تیم اسپانیایی پایان داد و راهی فولاد شد و در هفته‌های اخیر نیز با استقلال در حال مذاکره بوده است. هر چند اختلافاتی بر سر امضای قرارداد با آبی‌ها وجود دارد، ولی به نظر می‌رسد که او به زودی و به صورت رسمی به جمع شاگردان نکونام اضافه می‌شود تا یک هافبک باکیفیت، جان تازه‌ای به خط میانی استقلال بدهد.

برایان دابو: ملیت بورکینافاسو/ ارزش ترنسفر مارکت: 600 هزار یور/ بزرگترین باشگاه سابق: بلکبرن – فیورنتینا
هافبک 31 ساله بورکینافاسویی که سابقه بسیار خوبی در فوتبال ایتالیا طی سال‌های اخیر دارد و در دو فصل گذشته برای ریزه اسپور و آریس به میدان رفته، قرار است در فصل پیش رو نقش مهمی در مرکز میدان برای طلایی‌پوشان اصفهانی زیر نظر مورایس ایفا کند. دابو که البته هنوز به صورت رسمی سپاهانی‌ها از حضورش در ایران پرده‌برداری نکرده‌اند، در 20 بازی ملی 2 گل هم به ثمر رسانده است.

تراکتورگوستاوو واگنین: ملیت برزیل/ ارزش ترنسفر مارکت: 800 هزار یورو/ بزرگترین باشگاه سابق: لچه – نووارا 
دیگر خارجی مهم لیگ نیز از تراکتور است. بازیکن برزیلی که فصل قبل عملکرد سینوسی در ترکیب تراکتور داشت ولی با به ثمر رساندن 3 گل و دادن 2 پاس گل، نشان داد که می‌تواند در فصل جدید بهتر از قبل توانایی‌هایش را ثابت کند.
فولادگادوین منشا: ملیت: نیجریه/ ارزش ترنسفر مارکت: 300 هزار یورو
او  که در لیگ شانزدهم و پس از درخشش در پیکان و به ثمر رساندن پانزده گل برای این تیم حسابی موردتوجه تیم‌های لیگ برتر قرار گرفت، در این سال‌ها برای تیم‌های پرسپولیس، استقلال، گل گهر و مس رفسنجان به میدان رفته و فصل جدید را در فولاد سپری خواهد کرد. منشا جزء معدود مهاجمان خارجی لیگ برتر است و منصوریان امیدوار است که این نیجریه‌ای، مشکل گلزنی تیمش را حل کند.

استقلالکوین یامگا: ملیت فرانسه/ ارزش ترنسفر مارکت: 1.2 میلیون یورو/ بزرگترین باشگاه سابق: کیه‌وو، ورونا – وایله بولد کلاب 
استقلال در سال‌های گذشته همواره بازیکنان خارجی باکیفیتی را در ترکیب خود داشته که یامگا از جمله بازیکنان کم‌نوسان آبی‌ها به شمار می‌رود. بازیکنی که قابلیت بازی در پست‌های مختلفی همچون مدافع راست، وینگر راست و مهاجم را دارد و تاکنون 26 بار برای تیمش گلزنی کرده است. یامگا که با نظر فرهاد مجیدی به استقلال پیوست، در فصل جدید نیز می‌تواند عصای دست جواد نکونام باشد.

بولت زیر مجموعهنکته: ترکیب منتخب خارجی‌های لیگ اینگونه تشکیل شد، هر چند که می‌توان به بازیکنانی از جمله فهد طالب، سنگربان تیم ملی عراق، صفا هادی دیگر عراقی ملی‌پوش، منتظر محمد، موسی کولیبالی، لوکاس کاندیدو، عباس قاسم، میثم جبار،  و... نیز اشاره کرد که می‌توانستند در این ترکیب حضور پیدا کنند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۱۱۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۱۵     ساعت: ۱۰ : ۱۵
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024