صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

واکنش نصیرشلال به یک انتخاب پرحرف و حدیث

سرمربی تیم ملی نسبت به حرف و حدیث‌های پیش آمده در مورد نوع انتخاب وزنه در حرکت دوضرب جام جهانی تایلند برای رضا دهدار واکنش نشان داد.

 به گزارش جهانی پرس از ایسنا، رضا دهدار در جریان جام‌جهانی وزنه‌برداری تایلند نتوانست سهمیه المپیک پاریس را بگیرد. او در یک ضرب وزنه ۱۷۹ کیلوگرم را مهار کرد که تاکنون در مسابقات رسمی این وزنه را نزده بود. در دوضرب هم کادرفنی ابتدا وزنه ۲۰۸ کیلوگرم را گرفت و دهدار این وزنه را با موفقیت بالای سربرد اما در حرکت دوم و سوم در مهار وزنه سرنوشت‌ساز ۲۱۴ کیلوگرم ناکام ماند.

پس از این اتفاق حرف و حدیث هایی در مورد انتخاب وزنه‌های دهدار پیش آمد و برخی معتقد بودند نباید کار در دوضرب با وزنه ۲۰۸ کیلوگرم شروع می‌شد.

 نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی ایران در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به این مسئله بیان کرد: رضا دهدار بهترین خودش بود مخصوصا در حرکت یک ضرب و توانست رکورد شخصی خود را ارتقاء دهد. کسانی این حرف را می زنند که نباید وزنه ۲۰۸ کیلوگرم در اولین حرکت دوضرب انتخاب می شد، نیاز است با وزنه‌برداری آشنا شوند. وزنه‌بردار وقتی برای زدن حرکت اول روی تخته می‌رود، استرس و ترس افتادن وزنه دارد. بنابراین وزنه باید به گونه‌ای انتخاب شود که وزنه‌بردار بتواند از لحاظ ذهنی خودش را کنترل کند و با ثبت اولین وزنه اعتماد به نفس به دست آورد.

او ادامه داد: اینکه  حرکت اول را با یک وزنه سنگین شروع کنیم، بار روانی زیادی برای وزنه‌بردار دارد. منطقی این بود دهدار کار را با یک وزنه نرمال شروع کند و در حرکت دوم با وزنه ۲۱۴ کیلوگرم به دنبال قطعی کردن سهمیه المپیک باشد. انتخاب وزنه‌ها کاملا درست بود.

گفته بودم ممکن است سهمیه ۱۰۲ کیلوگرم را نگیریم

نصیرشلال در پاسخ به این پرسش که چرا رضا دهدار مانند بقیه وزنه برداران نتوانست سهمیه المپیک خود را در مسابقات گزینشی قبلی قطعی کند؟ گفت: باید بپذیریم رکوردهای دهدار نسبتا پایین بود و رکوردهایی که همیشه داشته از سطح جهان ۱۰ کیلوگرم پایین‌تر بوده است. قبلا بارها اعلام کردم در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ممکن است نتوانیم سهمیه بگیریم. ما برای دسته ۱۰۲ کیلوگرم تمام تلاشمان را کردیم و برنامه ریزی داشتیم.

مدعیان داخلی را از دست دادیم

سرمربی تیم ملی با اشاره به کنار رفتن مدعیان داخلی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم تصریح کرد: در این دسته ابتدا علی هاشمی را  داشتیم اما به دلیل اتفاقی که برایش رخ داد، نتوانست کنار تیم ملی باشد. سهراب مرادی یک دیگر از مدعیان بود که بحث آسیب دیدگی و خداحافظی پیش آمد. رسول معتمدی مصدومت قبلی داشت و به او فرصت زیادی دادیم اما نتوانست به شرایط خوب برسد. مجبور بودیم با دهدار در این رقابت‌ها شرکت کنیم. او را هم به بهترین شکل  آماده کردیم. در یک‌ضرب توانست عالی کار کند و در دوضرب هم وزنه ۲۱۴ کیلوگرم، نرمال بود و زدن این وزنه برایش دور ازدسترس نبود چون در تمرینات هم زده بود. دهدار تمام تلاشش را کرد و در این مدت زحمت کشید. بقیه هم برای او زحمت کشیدند اما به هدفی که دنبالش بودیم، نرسیدیم.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۸۴۳
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۲۳     ساعت: ۹ : ۳۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024