صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

کوهپایه زاده چگونگی عملیاتی شدن شعار جهش تولید با مشارکت مردم در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان یابان را تشریح کرد

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان گفت: تربیت ورزشکاران حرفه ای، پایه گذاری ورزش همگانی با بهره مندی از فرصت های قانونی و توجه آحاد جامعه به ورزش از عوامل اصلی برای اجرای شعار جهش تولید با مشارکت مردم هستند.

به گزارش جهانی پرس از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر کوهپایه زاده رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان بیان کرد: مقام معظم رهبری با انتخاب جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان شعار سال، شعار راهبردی را در سطح ملی انتخاب کردند. بسیار خرسند هستم که با برنامه راهبردی که در مجمع انتخاباتی پیشنهاد کردم، می توانیم همسو با جامعه، شعار امسال را در این مجموعه و در بخش ورزش جانبازان و توان یابان عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: در بخش ورزش جهش تولید را می توان به نوعی تربیت ورزشکاران حرفه ای، پایه گذاری ورزش همگانی و شناخت استعدادهای مناسب در سطح ملی و از آن مهم تر حفظ سلامتی افراد جانباز و توان یاب دانست. البته ما با کمبود بودجه در اجرای برنامه های ورزش قهرمانی و همگانی رو به رو هستیم اما می توانیم با بهره گیری از شعار سال که مشارکت مردم است با تعامل با نهادها، سازمان ها، بنگاه های اقتصادی، بخش خصوصی، صنایع، همچنین خیرین ورزشی در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی سازمان ها برای حمایت از ورزش جانبازان و توان یابان، این موضوع را هم به گونه ای مرتفع کنیم.

رئیس فدراسیون افزود: از طرف دیگر فرصت های قانونی که در مصوبات دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، که اجرایی شدن آن مصادیقی از مشارکت مردم و جامعه در توسعه و جهش تولید در بخش ورزش است. برای ما توسعه ورزش قهرمانی، افزایش مدال آوری، توسعه ورزش همگانی در بین افراد جانباز، توان یاب و افراد کم توان ذهنی به معنای موفقیت در بحث جهش تولید است.

وی عنوان کرد: البته در بخش تولید، موضوع تجهیزات ورزشی که می تواند زیر ساخت ها را برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی مهیا کند نیز دارای اهمیت است. در بخش نرم افزاری یا همان هوش مصنوعی، سامانه های مرتبط می توانند در بخش استعدادیابی و قهرمانی بیش از گذشته به ما کمک کنند که در این زمینه هم می توان از بخش خصوصی و جامعه بهره گرفت.

کوهپایه زاده اظهار داشت: برای عملیاتی شدن شعار سال، علاوه بر موارد فوق، رسانه نیز می تواند در بخش خبرگزاری های مکتوب و تصویری به لحاظ انعکاس موفقیت های ورزشکاران جانباز و توان یاب و فرهنگ سازی ورزش در جامعه هدف نقش بسزایی داشته باشد و در دیداری که با رئیس شبکه ورزش سیما داشتیم آنها نیز از انعکاس اخبار ورزش جانبازان و توان یابان استقبال کردند.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: سازمان هایی مانند بهزیستی، مدیریت مدارس استثنایی که با افراد توان یاب در ارتباط هستند می توانند فضا را برای توسعه ورزش این حوزه مهیا کنند و همچنین دانشگاه ها می توانند با مشارکت در ورزش جانبازان و توان یابان برای رشد این ورزش نقش بسزایی در توسعه علمی داشته باشند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۹۲۹۷
تاریخ: ۱۴۰۳/۲/۸     ساعت: ۱۱ : ۳۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: ورزشی       زیرسرویس: ورزشی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
  • ١ ذو القعده ١٤٤٥
  • May 09 2024