صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

همایش «ارتباط ادبیات و علوم بینارشته‌ای» در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد

همزمان با روز قلم همایش «ارتباط ادبیات و علوم بینارشته‌ای» با حضور نخبگان علمی و دانشگاهی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

 به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری راوی قلم زرین همزمان با روز قلم همایش «ارتباط ادبیات و علوم بینارشته‌ای» با حضور نخبگان علمی و دانشگاهی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
حسینی مدیراین موسسه فرهنگی بابیان اینکه همایش علمی علوم انسانی با عنوان «ارتباط ادبیات و علوم بینارشته‌ای» با همکاری  مدیریت فرهنگی هنری منطقه 7 و با حضور اندیشمندان و فرهیختگان ادبی و نو هنری برگزار گردید افزود: این همایش به مناسبت فرا رسیدن رو قلم و با مشارکت موسسه فرهنگی هنری راوی قلم زرین برگزار می‌شود و طی آن موضوعاتی نظیر «سینما و ادبیات»، «فلسفه و ادبیات»، «جامعه‌شناسی و ادبیات»، «هنرهای نمایشی و ادبیات» و «مطالعات زنان و ادبیات» با حضور  چهره‌های هنری وادبی کشور در حوزه ادبیات وسینما مووتئاتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.وی ادامه داد:از جمله اساتید حاضر در جلسه می‌توان به رضا ماحوزی، محمد جواد جزینی، احمد الستی، محمد چرمشیرو دانشجویان رشته‌های مختلف علوم انسانی و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات اشاره کرد وی افزود:. چهاردهم تیرماه در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز قلم نامگذاری شده و همه ساله به این مناسبت از صاحبان اندیشه و قلم قدردانی  می‌شود.
حسینی تصریح کرد: این همایش، اقدامی در راستای اعتلای علوم انسانی و هنر و ادبیات است واین موسسه فرهنگی با همکاری فرهنگسرای اندیشه براساس ماموریت سازمانی خود آن را برگزار می‌کند .وی ادامه : این موسسه فرهنگی رسماً مجوز فعالیت خودراازوزارت ارشاد دریافت کرده وباتاسیس دپارتمان های مختلف مباحث آموزشی مختلفی رادنبال خواهدکرد. وی برنامه بعدی این موسسه راانتشار فراخوان جشنواره ادبی سیمین دانست و افزود:این جشنواره امسال با رشته های بیشتری برگزار خواهد شد. محمد چرمشیر نمایشنامه نویس هم دراین مراسم گفت:
اثر نمایشی باید انسان را درگیرکند،موجب ورق زدن آلبوم خاطرات ومحفوظات ذهنی شود، باید این سوال رادر درون مخاطب ایجاد کند که من کجای این جهان این اثرهستم
وی ادامه داد:.نباید بافضای می دانم،به دیدن اثری هنری رفت،درسینما و ادبیات و...همه دنبال این هستیم که بن بست معنا دارد،بایدکشف کنیم ادبیات ممکن کردن ناممکن هاست.

شناسنامه


کدخبر: ۳۳۸۵۵۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۲     ساعت: ۱۷ : ۳۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024