صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
در اکران ویژه و رونمایی فیلم مستند «صحنه آخر» مطرح شد

درام و جامعه‌شناسی در تعزیه بسیار مهم است

اکران ویژه و رونمایی فیلم مستند «صحنه آخر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد قاسم‌پور شب گذشته (۲۸ تیر) با حضور عوامل فیلم، هنرمندان و مخاطبان برگزار شد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، محمد قاسم‌پور کارگردان و تهیه‌کننده مستند «صحنه آخر» ضمن خیرمقدم و تشکر از حاضران در سالن گفت: از تمام عوامل فیلم که در سالن حاضر هستند درخواست می‌کنم روی سن کنار من بایستند. می‌خواهم از زحمات تک تک عوامل که بنده را تا پایان ساخت این مستند همراهی کردند تشکر کنم.

وی ادامه داد: این مستند در دو مرحله ساخته شد؛ اجرا و هماهنگی. اجرا برعهده بنده و همکارانم بود و هماهنگی توسط جاسم شدیدزاده، اهالی حصیرآباد و هیات امنای تعزیه انجام شد.

وی به دلیل انتخاب سوژه اشاره کرد و گفت: تعزیه در سراسر کشور اجرا می‌شود اما آن چیزی که برای من و تیمم جذاب بود مساله درامی بود که در این ماجرا و واقعه وجود داشت و همچنین زیرمتن‌های جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی.

در ادامه مراسم جاسم شدیدزاده مسئول هماهنگی و هیات امنای تعزیه فرا رسیدن محرم حسینی را تسلیت گفت و بیان کرد: این اثری که امروز مشاهده می‌کنید نتیجه بیش از ۳۰ سال تلاش است. در این تعزیه هیچکدام بازیگر نبودند و در کلاس‌های بازیگری شرکت نکرده بودند.

وی ادامه داد: این اخلاصی که آنها به ماه محرم و امام حسین(ع) دارند کار آنها را در این ۳۰ سال روز به روز برجسته‌تر کرد. هر سال که این تعزیه را اجرا می‌کنیم بیش از ۱۰ هزار تماشاگر دارد.

وی ادامه داد:  مزیت دوم این تعزیه دو زبانه بودن آن است. تعزیه به دو زبان عربی و فارسی اجرا می‌شود که این امر تعزیه حصیرآباد را با سایر تعزیه‌ها متمایز می‌کند‌. این تعزیه به آستان قدس رضوی نیز ارائه شده که مورد توجه آنها قرار گرفته است.

مستند «صحنه آخر» درباره مراسم تعزیه‌ای در اهواز است که سابقه طولانی دارد و تصویر تازه‌ای از ارادت مردم به امام حسین(ع) را روایت می‌کند.

اکران مستند «صحنه آخر» از روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه در سینماهای منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه در تهران و شهرستان‌ها آغاز شد.

عوامل فیلم مستند «صحنه آخر» عبارتند از:

تهیه‌کننده و کارگردان: محمد قاسم‌پور، تدوین: بهروز داوری، طراحی و ترکیب صدا: محمدحسین ابراهیمی، فیلمبردار: سروش حضرتی، محمد قاسم‌پور، مشاور کارگردان: مرتضی پایه‌شناس.

 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۰۷۶۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۴/۲۹     ساعت: ۱۱ : ۳۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024