صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

بررسی مهارت‌ کنترل هیجان در زندگی در «کام شیرین»

برنامه «کام شیرین» با موضوع مهارت‌های‌ کنترل هیجان، شنبه ۲۱ مردادماه از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سیما جدیدترین قسمت برنامه «کام شیرین» با موضوع مهارت‌های‌ کنترل هیجان، شنبه 21 مرداد روانه آنتن این شبکه می‌شود.
هیجان در روان‌شناسی به احساس‌ و واکنش‌های عاطفی گفته می‌شود که از سه مؤلفه اساسی برخوردار است؛ شاخص شناختی، شاخص افکار و شاخص باورها و انتظارهایی که نوع و شدت پاسخ هیجانی را تعیین می‌کنند.
کنترل هیجان هم یکی از مهارت‌های فردی است که لازم است آنها را بشناسیم و بکار بندیم؛ شناسایی هیجان گام نخست و در ادامه باید شکل درست بروز آن را بدانیم، تمرین آرامش داشته باشیم، پیامدهای هیجان در رفتارهایمان را پیش‌بینی کنیم، در افکارمان تغییر مثبت ایجاد کنیم و از تکنیک شکرگزاری هم استفاده کنیم ضمن اینکه باید خواب مناسب هم داشته باشیم.
در برنامه شنبه این هفته «کام شیرین»، قرار است به همین مسئله یعنی شناخت هیجان و تفاوت آن با ذوق‌زدگی و همچنین مهارت‌های کنترل هیجان پرداخته شود.
دکتر حسین گلرخی در این برنامه حضور دارد و در مورد این مسائل با مجری‌ها و زوج‌های مهمان گفت‌وگو می‌کند.
کافه هفت ساله‌ها از دیگر آیتم‌های این برنامه است که به تجربه زوج ها درباره مسائل گوناگون بعد از هفت سال زندگی مشترک اختصاص دارد.
در بخش باشگاه مخاطبان هم کتاب و فیلم‌های مرتبط با موضوع معرفی می‌شوند همچنین به پیامک‌های پر تکرار مخاطبان هم اشاره خواهد شد.
برنامه «کام شیرین» کاری از گروه خانواده شبکه دو به تهیه‌کنندگی مرتضی یعقوبی و اجرای زهرا شوقی و امیر رضایی، حوالی ساعت 18:35 از شبکه دو پخش می‌شود و بازپخش آن هم روز بعد حوالی ساعت‌ 11 صبح است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۳۲۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۱     ساعت: ۱۴ : ۱۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024