صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

مستند «ورای صلح و جنگ» روی آنتن شبکه پنج

مستند «ورای صلح و جنگ» با محوریت زندگی مرحوم حجت‌الاسلام علی اکبر ابوترابی‌فرد، نقش اندیشه اسلامی -ایرانی در صلح جهانی و ابعاد بین‌المللی سال‌های اسارت پنجشنبه ۲۶ مرداد حوالی ساعت ۱۵:۴۵ از شبکه پنج سیما روانه آنتن می‌شود.

 

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی سیما به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن مستند «ورای صلح و جنگ» با روایتی متفاوت از زمان حضور حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد در اردوگاه اسرای ایرانی در عراق و  بخشی از ابعاد بین‌المللی اسارت آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس روانه آنتن می‌شود.

تصویر کردن گستره جغرافیایی اردوگاه‌هایی که رزمندگان ایرانی در آن اسیر بودند و شیوه مدیریت حاج آقا ابوترابی فرد از نکاتی است که در این مستند مورد توجه قرار گرفته است. فیلمبرداری مستند «ورای صلح و جنگ» سال ۹۶ انجام شد. تصاویر دیده ‌نشده از مکان‌هایی که قبل از آن دوربین به آنجا نرسیده و بازخوانی اسنادی از صلیب صلح که برای مخاطبان بسیار جذاب خواهد بود بخشی از این مستند را تشکیل می‌دهند.
«ورای صلح و جنگ» مستندی ۳۰ دقیقه‌ای به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا عسگرلو در کشورهای سوئیس و فرانسه تصویربرداری شده است و در کنار پرداختن به شخصیت حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی فرد ، تاثیرگزاری او بر ماموران صلیب سرخ و نقش اندیشه اسلامی -ایرانی رادر صلح جهانی و حقوق بین‌المللی بشر دوستانه مورد بررسی قرار داده است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۵۶۱
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۲۶     ساعت: ۱۱ : ۵۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024