صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

اولین جلسه شورای راهبردی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از تشکیل اولین جلسه شورای راهبری مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با هشت عضو خبر داد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب عصر دوشنبه 30 مردادماه 1402 گفت: در حوزه مرمتی و احیای مجموعه فاخر شیخ صفی‌الدین اردبیلی در طول سالیان گذشته اقدامات ارزشمندی صورت گرفته اما در حوزه‌های معرفتی و فرهنگی مجموعه آنگونه که باید اقدام شایسته‌ای صورت نگرفته است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: برنامه اصلی این شورا احیای آیین‌ها و مراسم مختلف معنوی و فرهنگی است که در این راستا آماده‌سازی سالنامه فرهنگی مجموعه در دستور کار قرار دارد.
او تاکید کرد: در راستای احیای آیین‌ها و مراسم فرهنگی مجموعه از دستگاه‌های فرهنگی و صاحب‌نظر برای اجرای برنامه در این مجموعه دعوت به عمل می‌آید.
محمدی ادیب ادامه داد: در حوزه فنی نیز موضوعات مختلفی از جمله احیا مقصوره چینی خانه، احداث مخزن جدید مجموعه و ساماندهی میدان عالی قاپو از موارد مورد طرح در این جلسه بود که با بررسی موضوعات مختلف برخی از آنها مورد تصویب و مجوز اجرای آنها صادر شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین اضافه کرد: دست خط مقام معظم رهبری پیرامون مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در سفر به استان که در سر در ورودی نصب شده نشان از اهمیت بالای حفظ و حراست از این مجموعه دارد که در آن به شایستگی بیان نموده‌اند این بقعه و متعلقات آن یادگار ارزنده‌ای است که دولت جمهوری اسلامی باید با تمام توان برای حفاظت و نگهداری آن همت گمارد، بدون شک حکم ایشان باید محور فعالیت‌های ما در حفاظت از این بنای متبرکه باشد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۷۴۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۵/۳۱     ساعت: ۱۲ : ۵۰
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024