صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
در همایش تعالی حکمرانی حجاب مطرح شد

بازگشت به اصالت‌ها و استفاده از نشانه‌ها راه‌کار وزارت میراث‌فرهنگی برای توسعه عفاف و حجاب

همایش تعالی حکمرانی حجاب با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف در محل سالن آمفی‌تئاتر وزارت کشور برگزار شد.

به‌گزارش جهانی پرس از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، در این همایش که صبح امروز یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد، مسئولان و نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف به ارائه مطالبی درباره عفاف و حجاب و تشریح عملکرد دستگاه متبوع خود در این حوزه پرداختند. به نمایندگی از طرف وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارتخانه در این همایش حضور داشت و مطالبی را بیان کرد. 
در حوزه عفاف و حجاب موفق خواهیم بود 
در ابتدای این همایش، سردار محمدحسین سپهر رئیس کارگروه ارتباط دستگاه‌ها در حوزه حجاب گفت: امر حجاب از شعائر بزرگ ادیان توحیدی و الهی است و امروز دشمن برای تضعیف سبک زندگی اسلامی با تمام قوا وارد جریان شده است. 
او در سخنانی با اشاره به نقشه‌های دشمن در حوزه عفاف و حجاب گفت: پشت پرده ترویج بی‌حجابی، دشمن است. دشمن با جنگ ترکیبی به مقابله با عفاف و حجاب در کشور پرداخته است. خوشبختانه مردم ما هوشیارند و تمام نقشه‌های دشمن را در تمام صحنه‌ها نقش بر آب کردند. 
سردار سپهر با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی افزود: اقدام مهم امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و امروز افتخار می‌کنیم به‌عنوان دنبال‌کنندگان این راه به دنبال تقویت عفاف و حجاب در کشور هستیم. 
او خاطرنشان کرد: ما در این عرصه به طور حتم موفق خواهیم شد و این منوط به حضور اندیشمندانه مسئولان و مردم است. 
مجتبی طالبی مدیر رویداد تعالی حکمرانی عفاف و حجاب نیز در این همایش اظهار کرد: این رویداد نقشه راه گام دوم انقلاب اسلامی و بر اساس خرد جمعی برای مقابله با کشف حجاب برگزار شده است. 
او افزود: در شرایطی هستیم که دچار تشتت گفتمانی شده‌ایم، ولی جبهه مقابل از این امر در حال سوء استفاده است و جبهه کنشگر نیز آرایش یکپارچه ندارد، لذا باید برنامه‌هایی مانند رویداد امروز داشته باشیم. 
طالبی بیان کرد: در این رویداد درصددیم که مسائل راهبردی را کشف، طرح‌های راهبردی و تحولی را شناسایی و کشف و پس از حمایت و تکثیر آن جریان‌سازی ملی انجام دهیم. 
او گفت: در این رویداد به سیاستگذاران، تنظیم‌گران، تسهیلگران و کنشگران توجه داریم که سیاست‌گذاران شامل چهار نهاد تنظیم‌گران شامل ۴۰ دستگاه، تسهیلگران شامل شش مجموعه مانند بنیادها و اتحادیه‌ها و کنشگران مانند رسانه‌ها و تبلیغات است. 
مدیر رویداد تعالی حکمرانی عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار کتاب، پایان‌نامه و مقاله در حوزه حجاب و عفاف داریم و باید از تجربیات زیسته و فناوری استفاده کنیم همچنین این رویداد چهار ساعت ارائه، نمایش، گفت‌وگو و تقدیر دارد. 

اجرای هشت برنامه مشترک با دستگاه‌های مختلف در دو حوزه عفاف و حجاب 
مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این همایش در سخنانی گفت: وزارت میراث‌فرهنگی در دو سال گذشته اقداماتی را در راستای ترویج و توسعه فرهنگ و حجاب انجام داده است. ما در حوزه عفاف و حجاب اعتقاد به بنیان‌های بینشی داریم. 
او گفت: اقدامات ما به دو دسته تقسیم شده که یک دسته اقدامات مشترک با سایر دستگاه‌ها است و دسته دوم اقداماتی است که از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام می‌شود. ما یک مثلثی داریم به نام محصول، مخاطب و سازمان که برای هر سه ضلع این مثلث برنامه باید داشته باشیم. 
جلالی افزود: هشت برنامه مشترک با دستگاه‌های مختلف در حوزه عفاف و حجاب در دو سال اخیر داشتیم. در حوزه عفاف و حجاب باید به یک نگاه مهم دست یابیم که با توجه به گستردگی فعالیت‌های این وزارتخانه و استفاده از ظرفیت بانوان در تولید صنایع‌دستی برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی اهمیت بسیار بالایی دارد که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما حفظ شأنیت مقام زن و مادر است. 
معاون صنایع‌دستی کشور در ادامه با اشاره به هدیه روسری سنتی به نام گلونی در استان لرستان در نوروز افزود: این حرکت با استقبال بانوان ایرانی و گردشگران نوروزی روبه‌رو شد. 
جلالی یادآور شد: بازگشت به اصالت‌ها و استفاده از نشانه‌ها رویکرد اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در توسعه عفاف و حجاب است. 
او خاطرنشان کرد: ایرانیان از ابتدا پوشیده بودند. پوشش‌های زیبایی در طول تاریخ زنان ایرانی داشته‌اند که همچنان می‌توان از این پوشش‌های اصیل ایرانی استفاده کرد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۸۸۶
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۵     ساعت: ۱۸ : ۴۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024