صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
هم‌زمان با «روز قزوین» و با محوریت «جشنواره تولیدات چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی»؛

تور رسانه‌ای بازدید از آثار تاریخی قزوین برگزار شد

تور رسانه‌ای «روز قزوین» امروز نهم شهریورماه با محوریت جشنواره تولیدات چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی با حضور خبرنگاران رسانه‌های مکتوب و تصویری برگزار شد.

به‌گزارش جهانی پرس از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، در این تور یک روزه رسانه‌ای خبرنگاران از خانه تاریخی زعیم، آب انبار سردار بزرگ مجموعه دولتخانه صفوی و موزه های مستقر در آن، عمارت سردار مفخم و محل استقرار دفتر جشنواره در قزوین، مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدالسلطنه، خانه تاریخی بهروزی، حسینیه امینی ها و خانه تاریخی نبوی به همراه مدیران میراث‌فرهنگی استان قزوین و مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور بازدید کردند.

علیرضا تابش مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور و دبیر جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در حاشیه این بازدیدها گفت: این جشنواره با همکاری استانداری قزوین برگزار می‌شود، سیاست وزارت میراث فرهنگی این است که هر سال جشنواره‌های میراث‌فرهنگی را در یک استان برگزار کند.
او افزود: قطعا سهمی از برگزاری این جشنواره به معرفی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان می‌رسد. امسال چندین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره برگزار شد. همچنین در استان نیز چندین جلسه در این رابطه برگزار شد.
تابش تصریح کرد: تور رسانه‌ای که امروز برگزار شد برای فضاسازی کردن جشنواره و معرفی بیشتر قزوین و آگاهی بخشی رسانه‌ها از اقدامات کمی و کیفی که اداره کل میراث‌فرهنگی قزوین درباره برگزاری این جشنواره انجام داده است.
دبیر جشنواره تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی گفت: جشنواره‌ها یکی از سکوهای مهم برای معرفی موضوعی میراث‌فرهنگی می توانند باشند، مانند جشنواره های فیلم تاریخی و جشنواره های هنری با تم تاریخی که در چند کشور جهان این جشنواره ها برگزار می‌شود ما نیز در وزارت میراث‌فرهنگی سابقه چند ساله در این زمینه داریم.
او ادامه داد: با توجه به تنوع رسانه‌ها، نگاه این قشر و هنرمندان برای ما مهم است که چه دیدی نسبت به تاریخ و میراث فرهنگی کشور دارند.
تابش اظهار کرد: ۳۰ شهریورماه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تولیدات چند رسانه‌ای میراث‌فرهنگی است. این جشنواره در پنج بخش رادیویی و تلویزیونی، سینمایی، هنرهای رایانه‌ای ترکیبی، کتاب و تولیدات مکتوب و هنرهای اجرایی و نمایشی از ۲۸ آبان تا سوم آذرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
او ادامه داد: در بخش تئاتر در دو مکان تاریخی اجرای تئاتر صحنه‌ای داریم. در این زمینه فراخوان دادیم تا نمایش‌هایی را مرتبط با موضوعات میراث‌فرهنگی تهیه کنند تا در مدت برگزاری جشنواره اجرا شود.
مشاور معاون میراث‌فرهنکی کشور گفت: بخش‌های هنرهای نمایشی و تئاتر و پایان‌نامه‌ها امسال به جشنواره اضافه شده است. در حاشیه برگزاری جشنواره نیز کارگاه های آموزشی و تخصصی برگزار می‌شود.
دبیر جشنواره تولیدات چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در پایان از اصحاب رسانه تقاضا کرد تا پیشنهادهای خود را برای برگزاری بهتر این جشنواره اعلام کنند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۳۹۸۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۶/۹     ساعت: ۲۳ : ۱۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024