صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
دبیر مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» خبرداد:

تمدید مهلت ارسال آثار مسابقه ملی «چهارراه»

مهلت ارسال آثار به سومین دوره مسابقه‌ سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» یک ماه تمدید شد.

به گزارش جهانی پرس از روابط عمومی حوزه هنری؛ ایوب آقاخانی، طراح و دبیر مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه از تمدید مهلت ارسال آثار به سومین دوره‌ این رویداد ملی به درخواست متقاضیان خبر داد.

وی گفت: در مرداد 1402 که فراخوان سومین دوره‌ این رقابت کشوری از سوی دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری منتشر شد، مهلت ارسال آثار به مناسبت بزرگداشت روز «حافظ» تا 20 مهرماه بود.

آقاخانی ادامه داد: با نزدیک شدن به تاریخ تعیین شده تماس‌های مختلف از استان‌های متنوع کشور برای تمدید مهلت آثار آغاز شد. بسیاری از این تماس ها یک مضمون و محتوای مشترکی داشت مبنی بر اینکه متقاضیان زحمت زیادی برای پژوهش کشیده‌اند و تقاضای تمدید فرصت ارسال داشتند.

وی در ادامه یادآور شد: در نهایت تصمیم گرفتیم به احترام این دوستان فرصت را تا 20 آبان  یعنی دقیقاً یک ماه افزایش دهیم. امیدواریم این فرصت برای متقاضیان کافی باشد و پیش از پایان وقت اداری روز 20 آبان ماه 1402 آثار خود را به آدرس dramaticresearchs@gmail.com ارسال کنند.

آقاخانی اظهار داشت: رقابت دور سوم برای تولید نمایشنامه‌هایی بر اساس زندگی هشت شاعر صاحبنام تاریخ ادبیات ایران است. این شاعران عبارتند از: حکیم ابوالقاسم «فردوسی» توسی (قرن هفتم هجری قمری)، «ابومحمّد مُشرف‌الدین مُصلِح بن عبدالله بن مشرّف» متخلص به «سعدی» (قرن ششم هجری قمری)، «غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خَیّام نیشابوری» (قرن پنجم هجری قمری)، «جمال‌الدین ابومحمّد الیاس بن یوسف بن زکی بن مؤیَّد» متخلص به «نظامی گنجوی» (قرن ششم هجری قمری)، «بهاءالدین محمد بن حسین عاملی» معروف به «شیخ بهایی» و با نام کامل «بهاءالدین محمد بن عزالدین حسین بن عبدالصمد بن شمس الدین محمد بن حسن بن عاملی جبعی (جباعی)» (قرون دهم و یازدهم هجری قمری)، «جلال‌الدین محمد بلخی» معروف به «مولوی»و با نام کامل «محمد بن محمد بن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» (قرن هفتم هجری قمری)، « فریدالدین ابوحامد محمد عطار نیشابوری» معروف به «عطار نیشابوری» (قرن هفتم هجری قمری) و «ابومعین ناصر بن خسرو بن حارث قبادیانی بلخی» معروف به «ناصر خسرو» (قرن پنجم هجری قمری).

وی عنوان کرد: جوایز این دوره به شرح زیر است:

جایزه‌ نمایشنامه‌ برتر (مقام اول)    300.000.000 ریال

جایزه‌ نمایشنامه‌ دوم                  200.000.000 ریال

جایزه‌ نمایشنامه‌ سوم                 100.000.000 ریال

و در صورت انطباق با آرای داوران متون شایسته تقدیر از جایزه‌ 50.000.000 ریالی برخوردار خواهند شد.

آقاخانی گفت: لازم است آثار در فرمت Word و PDF با فونت 16 تنظیم شده باشند و اولویت با آثاری است که پیشتر در مسابقه‌ای شرکت نکرده باشند اما محدودیتی در این مورد وجود ندارد.  آثار ارسالی به هیچ شکل مکتوبی نباید پیش از این منتشر شده باشند.

وی در پایان اظهار داشت: مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری در چاپ و اجرای این آثار با حفظ و تاکید روی نام خالق اثر صاحب اختیار خواهد بود. لازم به ذکر است نمایشنامه های برگزیده اولین و دومین دوره از این مسابقه در قالب مجموعه‌ای با عنوان «چهار گوهر» در چند جلد زیر چاپ است.

انتهای پیام/

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۳۰۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۱     ساعت: ۱۲ : ۳۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024