صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

«بهمن قبادی» یک زن جوان آمریکایی را در هواپیما از مرگ نجات داد

یک زن جوان آمریکایی در پرواز استانبول ـ لس آنجلس با احیای قلبی توسط «بهمن قبادی» از مرگ نجات یافت.

به گزارش جهانی پرس، «بهمن قبادی» کارگردان سینما که روز شنبه 16 مارس 2024 با پرواز شماره 0010 ترکیش ایرلاینِ از استانبول به لس آنجلس مسافرت می‌کرد، جان یک زن 32 ساله آمریکایی را در این پرواز از مرگ حتمی نجات داد.
خانم «زوزان» یکی از مسافران ترکیه‌ای پرواز استانبول ـ لس آنجلس در این باره گفت: در زمانی‌که همه مسافران این پرواز، در خواب به سر می‌بردند؛ یک خانم 32 ساله آمریکایی که به همراه شوهر و دو فرزند خود به کشورش سفر می‌کرد؛ در حالی که می‌خواست به سرویس بهداشتی هواپیما برود، اما به طور ناگهانی و غیرمنتظره در نتیجه ایست قلبی در کنار درب به زمین می‌افتد.
«بهمن قبادی» کارگردان سینما نیز که در این پرواز حضور داشت، اندکی بعد برای رفتن به سرویس بهداشتی از جایش بلند می‌شود که به طور اتفاقی متوجه می‌شود یک زن بر روی کف هواپیما افتاده است. ابتدا او را صدا می‌زند، اما هیچ جوابی نمی‌شنود، سریع نبضش را چک می‌کند و متوجه می‌شود که او بیهوش شده است، ایشان سپس از بخش بیزینس کلاسِ هواپیما درخواست کمک فوری می‌کند.
این مسافر اهل ترکیه‌ تعریف می‌کند که با توجه به وضعیت بحرانی و بیهوشی آن خانم که همچنان بی‌حرکت بود، آقای قبادی منتظر نمی‌ماند تا خدمه پرواز و همکاران آن‌ها برسند و بلافاصله خودش، سریع دست به کار شده و با انجام اقدامات اولیه و دادن تنفس مصنوعی و عملیات امدادی CPR و انجام ماساژ قلبی بر روی قفسه سینه، تلاش‌هایی برای نجات او انجام می‌دهد که با احیای قلبی و ریوی؛ خوشبختانه به زندگی برگشت و توانست جان این بانوی آمریکایی را از مرگ حتمی نجات بدهد.
کاپیتان پرواز شماره 0010 شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین و خدمه پرواز استانبول ـ لس آنجلس؛ از حرکت سریع و اقدام بجای «بهمن قبادی» تشکر و قدردانی کردند؛ چون اگر این امداد فوری و کمک‌رسانی پیش بیمارستانی تنها چند ثانیه دیرتر صورت می‌گرفت؛ برای کمک و بازگرداندن او دیگر دیر شده بود و جان این زن جوان آمریکایی قطعا به خطر می‌افتاد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۴۳۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۲/۲۷     ساعت: ۲۱ : ۴۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024