صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

روایتی از خواهر و برادر عراقی در رادیو ایران

همزمان با سالروز شهادت «آیت الله سید محمدباقر صدر» و خواهر فاضله اش بنت الهدی به وسیله رژیم بعثی عراق، رادیو ایران ویژه برنامه های «دختری از تبار نور» و «فضیلت پیروز» را تقدیم می کند.

به گزارش جهانی پرس از شبکه رادیویی ایران، تمام عمرش را صرف وارد کردن نگاه جدید به فهم علوم دینی و وارد کردن فقه جدید به بطن و متن زندگی سیاسی و اجتماعی مردم عراق کرد و انقلاب اسلامی ایرانی را منحصر به فردترین نسخه نجات‌بخش مردم ستم دیده عراق از ظلم و جور رژیم بعث عراق دانست و جان خود، خواهر و پیروانش را در این راه فدا کرد.

حسین ماکنعلی تهیه کننده این دو ویژه برنامه بیان کرد: 19 فروردین سالروز شهادت «آیت‌الله سید محمدباقر و سیده آمنه بنت‌الهدی صدر» به دست رژیم بعث عراق در سال 1359 است.

وی ادامه داد: سید محمدباقر به دلیل فاصله سنی کم و رابطه عاطفی قوی با خواهر، مسؤولیت آموزش و تدریس علوم مختلف دینی به خواهر را بر عهده گرفت. او همزمان با درس خواندن خودش، قرآن، ادبیات، تاریخ، حدیث، فقه و اصول را به خواهرش آمنه آموخت و بنت‌الهدی بی‌آن که پا به مدارس دخترانه عراق که به شدت تحت تاثیر نظام آموزشی انگلیس و سایر کشورهای اروپایی بود، بگذارد نزد او و گاهگداری نزد سید اسماعیل، برادر دیگرش درس خواند. کیفیت آموزش‌ها و استعداد و گیرایی خواهر به حدی بود که از آمنه بنت‌الهدی بانویی دانشمند، شاعر، نویسنده، مبارز و معلم فقه و اخلاق ساخت.

ماکنعلی افزود: در ویژه برنامه «دختری از تبار نور» و «فضیلت پیروز» از فعالیت های سیاسی و  نحوه شهادت «آیت الله سید محمد باقر صدر» و خواهرشان خواهیم گفت.

شایان ذکر است «دختری از تبار نور» یکشنبه 19 فروردین ساعت 13:30 و «فضیلت پیروز» در همان تاریخ ساعت 22:00 تقدیم می شود

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۷۵۰
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۱۹     ساعت: ۱۱ : ۲۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024