صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
سعید معدن کن، داور بخش اصلی جشنواره پژواک:

برنامه سازان به درک درستی از مستند رسیده اند

داور بخش اصلی جشنواره پژواک اعلام کرد که آثار مستندسازان در سومین دوره از جشنواره پژواک نسبت به دوره های گذشته پیشرفت محسوسی داشته و داوران در این دوره شاهد تنوع ژانرها و تعریف درستی از گونه های مستند و خط روایی بودند.

به گزارش جهانی پرس از ستاد خبری پژواک رادیو، سعید معدن کن، برای سومین دوره متوالی که داوری جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک را بر عهده دارد و این دوره هم داور بخش اصلی است، در پاسخ به این پرسش که کیفیت آثار در این دوره از جشنواره چگونه است؟ گفت: مسلما آثار نسبت به دوره های گذشته پیشرفت محسوسی داشته و ما شاهد تنوع ژانرها و تعریف درستی از گونه های مستند و خط روایی بودیم. در واقع برنامه سازان به درک درستی از مستند رسیده اند؛ به طوری که مستندهای متنوعی به دست ما رسید.
  وی با اشاره به مولفه هایی که در داوری لحاظ شده است، افزود: اول از همه توجه ما در داوری به مولفه هایی بود که توسط دبیرخانه جشنواره در فرم هایی تهیه شده بود. اما هر داوری متر و معیارهایی دارد و با توجه به آنها داوری آثار را بر عهده می گیرد. توجه به وجوه هنری و زیباشناسی آثار، زوایه دید متفاوت، پرداخت به سوژه جدید و تازه، پرداخت خلاقانه و جذاب از مولفه هایی بود که در داوری لحاظ کردم. البته پژوهش محور بودن، تناسب داشتن، بهره بردن از آرایه های صوتی درست و آرایه های هنری را جداگانه توجه داشتم. ما در میان آثار، بویژه اگر از لحاظ امتیاز نزدیک بودند بیشتر به مواردی که گفته شد، توجه داشتم و اینها بسیار راهگشا بود.
معدن کن معتقد است: این دوره تنوع ژانری خوبی را شاهد بودیم. اگر بخواهیم کلیت این دوره از جشنواره را بگویم می توان گفت، این دوره نشانه های متفاوت و جایزه ای خودش را دارد و تعریف مشخصی از دوره داده شد.
داور بخش اصلی جشنواره پژواک با بیان نقاط قوت برنامه سازان در ساخت مستند، افزود: در این دوره تعداد آثاری که در ذهن می ماند، بیشتر از گذشته بود. برنامه سازان در این دوره بیشتر به شاخصه های داوری توجه داشتند. بی شک آموزش ها،کلاس ها و کارگاه هایی که معاونت صدا قبل از شروع رقابت برای برنامه سازان برگزار کرد، بی تاثیر نبود و ما نتیجه آن را در آثار ارسالی برنامه سازان مشاهده کردیم.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۸۴۶
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۲۴     ساعت: ۱۳ : ۱۹
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: هنر و اندیشه       زیرسرویس: هنر و اندیشه
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024