صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

تهران میزبان نخستین نمایشگاه «بازی‌ها و بسته‌های شناختی»

همزمان با جشنواره «ایران آینده»، نخستین نمایشگاه «بازی‌ها و بسته‌های شناختی»، از هفدهم آبان با حمایت ستاد توسعه علوم وفناوری‌های شناختی در مجموعه «باغ کتاب» تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، جشنواره «ایران آینده» از چهار بخش اصلی بازی‌ها، غرفه‌ها، استیج و نمایش فیلم ویژه کودکان و نوجوانان تشکیل شده است.

این رویداد شامل لیگ بازی و ارزیابی و ارتقای سلامت شناختی کودکان و نوجوانان، گپ و گفت‌و‌گوی نوجوانی، نمایش فیلم، مسابقه لیزرتِک، بازی‌های رومیزی، دیجیتال، جشنواره بادبادک‌ها، چالش‌های فوتبالی، مسابقات چندگانه سرعتی، آشپزی، تیراندازی، اسکیت، خانه کودک، باغ علم کودک و نوجوان، جشن ایران آینده و جشنواره در رسانه هاست.

همزمان با گشایش جشنواره بازی، سرگرمی، مسابقه و محصولات ویژه کودکان و نوجوانان در رویداد «ایران آینده»، نخستین نمایشگاه بازی‌ها و بسته‌های شناختی نیز با هدف ارتقای سلامت شناختی کودکان و نوجوانان، رونق کسب و کار، کمک به امر تولید و دستیابی به خودکفایی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گشایش می‌یابد.

این رویداد نمایشگاهی با عنوان «بازی در خدمت پرورش» با همکاری نهاد اعتبار بخش محصولات شناختی و با شرکت طراحان، تولید کنندگان و سرمایه گذاران تولید اسباب بازی از هفدهم آبان ماه به مدت ۱۰ روز در باغ کتاب تهران دایر خواهد بود.

بازی‌های شناختی یکی از ابزار‌های موثر برای حفظ و ارتقای سرمایه شناختی به شمار می‌رود و بازی یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند موجب پرورش کارکرد‌های اجرایی و ارتقاء سرمایه شناختی شود. بازی به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر رشد و تحول کودک و به عنوان ابزاری ارزان و در دسترس برای همه افراد از مهمترین عواملی است که فرصت ایجاد و گسترش مهارت‌های جدیدحرکتی، شناختی، زبان‌شناختی، نمادین، سازگاری عاطفی و اجتماعی را فراهم می‌کند. امروزه بازی‌های شناختی از جایگاه ویژه‌ای در حوزه ارزیابی و توانبخشی شناختی در کودکان و بزرگسالان برخوردارند.

نشان اعتباربخش محصولات شناختی مهرماه امسال در مراسمی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور، دبیران اسبق و فعلی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، رییس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرای معاونت علمی، مدیران و مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای اسباب بازی و دست‌اندرکاران طراحی و تولید اسباب بازی رونمایی شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۴۲۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۹     ساعت: ۱۲ : ۱۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024