صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
مدیرکل سازمان ‌های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت:

ایران رتبه ۲۲ جهانی در حوزه خیّرین را دارد

مدیرکل سازمان‌ های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران رتبه ۲۲ جهانی در حوزه خیّرین را دارد، استان فارس را در حوزه خیّرین جزو پیشروترین استان ها عنوان کرد.

به گزارش جهانی پرس از وبدا، مهندس محمدجواد حیدری ‌پور در هجدهمین اجلاس سالانه خیّرین سلامت فارس با اشاره به آمار خیّرین در ایران و جهان، گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده، رتبه کشور در دنیا در زمینه کار خیر، ۲۲ است که اگر همه اقدامات خیّرین ثبت شود، در میان ۱۰ رتبه برتر دنیا در زمینه کارهای خیر قرار می‌ گیریم.

وی با بیان اینکه برخی خیّرین مایل به اعلام اقدامات خیرخواهانه خود نیستند، افزود: در سال های اخیر و پس از کرونا اقدامات و کمک های خیّرین رشد بیشتری داشته است، زیرا توجه خیّرین و مردم به حوزه سلامت بیشتر شده است.

مهندس حیدری پور اظهار کرد: سه محور اصلی حوزه خیّرین در وزارت بهداشت شامل «عدالت و شفافیت»، «اولویت بهداشت و پیشگیری» و «تمرکز بر مناطق کم‌ برخوردار کشور» است.

مدیرکل سازمان‌ های مردم ‌نهاد و خیّرین سلامت با اشاره به اینکه اتفاقات بزرگی در حال انجام است، گفت: در وزارت بهداشت برای اصلاح قانون ‌ها و ضوابطی که مانع کار خیّرین است، آمادگی داریم تا با کمک مجلس شورای اسلامی مسائل بررسی، اصلاح و موجب تشویق خیّرین شوند.

مهندس حیدری ‌پور ضمن تقدیر از خیّرین، مجمع خیّرین تامین سلامت و دانشگاه‌ های علوم پزشکی در استان فارس در حمایت از اقدامات نیکوکاران در حوزه سلامت فارس، افزود: بررسی عملکرد دو سال ابتدایی دولت سیزدهم در حوزه خیّرین و سازمان ‌های مردم‌ نهاد نشان می‌ دهد که شیراز و استان فارس در حوزه خیّرین پیشرو و پیشتاز هستند و جای خرسندی است که استان فارس در این زمینه پیشرو است و این مهم جز با همدلی مردم و مسئولان به دست نمی ‌آید.

تلاش برای رفع موانع و تسهیلگری در امور خیّرین

مدیرکل سازمان‌ های مردم‌ نهاد و خیّرین سلامت در پایان تاکید کرد: تلاش می ‌کنیم تا انجام وظیفه کرده و در مورد تسهیلگری و برداشتن موانع از سر راه خیّرین اقدام کنیم.

گفتنی است، هجدهمین اجلاس سالانه خیّرین سلامت فارس، سه ‌شنبه، 9 آبان 1402، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با تقدیر از خیّرین حوزه سلامت استان برگزار شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۴۵۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۱۰     ساعت: ۱۰ : ۴۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024