صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

کشف سازوکار گسترش سرطان سینه

دانشمندان چگونگی گسترش سرطان سینه و حمله به بافت‌های سالم و شیوه مقابله با آن را کشف کردند.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما، پژوهش‌های جدید محققان دانشگاه پن (PENN) نشان داد که نوعی پروتئین خاص سلول‌های سرطانی را به سمت بافت‌های سالم حرکت می‌دهد. این فعالیت هدف جدیدی را برای درمان‌هایی فراهم کرده است که می‌توانند سلول‌های سرطانی را فلج کنند و جایگزین غیر مخربی برای شیمی‌درمانی شوند. دانشمندان براین باورند، این پیشرفت پیامد‌های امیدوارکننده‌ای را برای آینده درمان شخصی سرطان ارائه می‌دهد.
پن استیت رهبر این پژوهش می‌گوید: این رویکرد برای اولین بار سازوکاری را نشان می‌دهد که چگونه سلول‌های سرطان سینه ممکن است به بافت‌های سالم حمله کنند و اهداف بالینی جدیدی در برابر گسترش ارائه می‌کند و این ظرفیت را دارد که نحوه درمان سرطان را به طور کلی تغییر دهد.
اردم تابدانوف، دیگر نویسنده این مطالعه توضیح داد که فلج سلولی می‌تواند در مقایسه با درمان‌های شیمی درمانی یک راهبرد درمانی موثر برای سرطان باشد، زیرا پس از برداشتن تومور اصلی با جراحی، می‌تواند از گسترش سرطان بدون آسیب رساندن به بافت‌ها و سلول‌های سالم جلوگیری کند.
محققان کشنده‌ترین جنبه هر سرطانی را انتشار آن در سراسر بدن می‌دانند. تابدانوف افزود: این کشف نشان دهنده یک تغییر رویکرد است. اکنون می‌توانیم ببینیم که اگر این پروتئین را هدف قرار دهیم چگونه می‌توانیم به طور موثری حرکت و در نتیجه انتشار آن سلول‌ها را متوقف کنیم.
دراین پژوهش سلول‌های سرطان سینه در حال مهاجرت به سوی بافت نرم سالم در یک نمونه دو و سه بعدی طراحی شدند و محققان از یک ریزبین برای تماشای این سلول‌ها و تجزیه و تحلیل آن استفاده کردند. دانشمندان دریافتند با استفاده از این نمونه‌های طراحی شده که تا حدی رفتار تومور را تقلید می‌کنند، می‌توان حرکت این پروتئین را مسدود کرد درنتیجه سلول‌های سرطانی نمی‌توانند به طور مؤثر حرکت و به بافت‌های جامد نفوذ کنند. در هر دو نمونه ان‌ها دریافتند که این پروتئین برای حرکت سلولی بسیار مهم است و یک روش کاملاً جدید را برای مدیریت سرطان پیشنهاد می‌کند. به جای کشتن سلول‌های سرطانی با پرتودرمانی یا شیمی درمانی، ما نشان می‌دهیم که چگونه آن‌ها را فلج کنیم و این یک خبر عالی است، زیرا مجبور نیستیم سلول‌ها را بکشیم، که رویکردی تهاجمی و ممکن است هم سلول‌های سرطانی و هم سلول‌های سالم را هدف قرار دهد.
این مطالعه به تازگی در مجله Advanced Science منتشر شده است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۶۵۴۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۱۵     ساعت: ۱۴ : ۵۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024