صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

افتتاح کارخانه تولید موتور‌های مغناطیس پربازده و کم مصرف

کارخانه تولید انبوه موتور مغناطیسی فوق کم مصرف با بازدهی بالا با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح شد.

به گزارش جهانی پرس از صدا و سیما به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، این موتور با منبـع برق متناوب (AC) کار می‌کند و توان بالاتر و کارایی بیشتری دارد. این کارخانه در مراحل اولیه قرار است با توان تولیدی ۱۰۰ هزار موتور مغناطیس دائم پربازده کولر‌های آبی وارد مدار تولید شود.

به گفته کارشناسان، موتور‌های مغناطیس دائم پربازده با قابلیت جایگزینی سریع و بهینه با موتور‌های نسل قبل کولر‌های آبی بهترین و شاید تنهاترین گزینه برای صرفه جویی انرژی در سطح گسترده است. با افزایش خطوط تولیدی این شرکت دانش‌بنیان می‌توان این نوع از موتور را در سایر صنایع نظیر لوازم خانگی، بالابر، موتور سیکلت و خودرو‌های برقی استفاده کرد.

بنیانگذار این گروه صنعتی گفت: تولید انبوه این موتور‌ها در کشور برای اولین بار صورت گرفته است و ما با استفاده از دانش و تجربه خود توانستیم طراحی و تولید این محصول را به صورت کاملا دانش‌بنیان از سال ۹۷ شروع کنیم و هم اکنون با ارائه ۶ نسل از این موتور‌ها محصول نهایی را به ثمر رسانده‌ایم.

آقای محمدعلی چمنیان در ادامه گفت: علاوه بر بحث ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز از کشور، با راه‌اندازی تولید این محصول در سطح ملی و انبوه، می‌توان مهم‌ترین مشکل فعلی کشور یعنی ناترازی انرژی را رفع کرد؛ به گونه‌ای که با تولید و جایگزینی این موتور‌ها روی ۲۰ میلیون کولر آبی فعال در کشور، حدود ۸ هزار مگاوات در انرژی برق صرفه‌جویی کرد.

از مردادماه سـال ۱۴۰۱ برنامه مشترکی بین وزارت نیرو، شرکت توانیر و صندوق نوآوری و شکوفایی بـه منظور اسـتفاده حداکثری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای کاهش ناترازی برق به اجرا درآمد و با بهره‌گیری از منابع موضوع بند «ز» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ فرآیند شناسایی و حمایت تسهیلاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده موتور‌های کم مصرف کولر آبی آغاز شد.

این مراسم با حضور محرابیان وزیر نیرو، دکتر کمانی معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق (ساتبا) و جمعی از مقامات استانی برگزار شد.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۳۴۹
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱۸     ساعت: ۱۱ : ۵۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024