صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد:

غربالگری ۴۵۵ هزار نفر در استان البرز در پویش ملی سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت در سراسر کشور و البرز از آبان ماه، گفت: تا ۱۹ آذرماه، در قالب این پویش غربالگری دیابت و فشارخون برای ۴۵۵ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال انجام شده است.

به گزارش جهانی پرس - زیبا خصوصی مطلق، دکتر شهرام صیادی با بیان این مطلب، اظهار داشت: تاکنون 7 هزار و 900 نفر مورد جدید مشکوک به فشار خون بالا و سه هزار و 313 نفر مورد جدید مشکوک به دیابت  و  43 هزار بیمار با سابقه قبلی فشار خون و 28 هزار بیمار با سابقه قبلی دیابت شناسایی شده‌ اند.

وی از شهرستان طالقان با غربالگری 93.7 درصد از جمعیت هدف به عنوان شهرستان پیشرو در این استان در اجرای پویش ملی سلامت یاد کرد و افزود:این پویش در تمامی خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت و توسط تیم های سیار در ادارات، دانشگاه ها، مدارس و مراکز تجمعی جمعیت استان البرز در حال اجرا است.

دکتر صیادی جمعیت هدف این پویش را افراد بالای ۱۸ سال در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و 70 درصد در سایر مناطق عنوان کرد و گفت: انتظار داریم با همکاری سایر نهادها و ارگان ها تا پایان طرح به این هدف دست پیدا کنیم. شناسایی و تشخیص زودرس این دو بیماری می‌تواند از ابتلا به سایر بیماری‌ها پیشگیری و از ایجاد عوارض دربیماران احتمالی آینده و تحمیل هزینه های درمانی به افراد جلوگیری کند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۵۲۵
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۲۱     ساعت: ۱۲ : ۵۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024