صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
دفتر همکاری فناوری سفارت ایران در چین

فروش تراشه‌های کوانتومی چین به کشور‌های شرق دور

محققان یک شرکت فناور چینی با افزایش توانایی محاسبات کوانتومی نخستین تراشه کوانتومی ابررسانا را به یک موسسه تحقیقاتی در شرق دور تحویل داد.

به گزارش جهانی پرس- خدیجه حضرتی، این شرکت یکی از سریعترین شرکت‌ها در صنعت محاسبات کوانتومی چین برای حضور در بازار بین‌المللی است. در این معامله، این شرکت مبادلات فنی نیز با خریدار خواهد داشت. این شرکت پیش از این محصولات محاسبات کوانتومی خود را به پنج قاره گسترش داده بود.
از منظر جهانی، آمریکا در صنعت اطلاعات کوانتومی پیشتاز است و چین در ردیف دوم قرار دارد.
محاسبات کوانتومی شامل پیاده سازی‌های فیزیکی مختلف از جمله ابررساناها، نیمه هادی‌ها، تله‌های یونی و سامانه‌های کوانتومی نوری می‌شود که هر کدام مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارند. محاسبات کوانتومی ابررسانا، مبتنی بر مدار‌های ابررسانا، سریع‌ترین فناوری در حال توسعه و آماده‌ترین فناوری است.
تراشه‌های کوانتومی، که مشابه CPU در رایانه‌های کلاسیک هستند، برای رایانه‌های کوانتومی بسیار مهم هستند. آن‌ها حاوی چندین بیت کوانتومی (کیوبیت) هستند و از دنباله‌های ضربات ارسال شده توسط سامانه‌های اندازه گیری و کنترل کوانتومی برای انجام عملیات استفاده می‌کنند و محاسبات کوانتومی خاصی را ممکن می‌سازند.
تولید یک تراشه کوانتومی ابررسانای استاندارد به دلیل طراحی پیچیده آن، نیاز به اطمینان از کارکرد مداوم و پایدار کیوبیت‌ها دارد و چالش‌هایی در مواد و فناوری‌های مورد استفاده، ساخت و کنترل آن‌ها را دشوار می‌کند.
این شرکت از طریق تحقیق و توسعه مستقل بر فناوری‌های کلیدی تسلط پیدا کرده و خط تولید تراشه اختصاصی آن قادر به تولید تراشه‌های کوانتومی ابررسانا پایدار است.
این شرکت دارای سه خط تولید اصلی شامل رایانه‌های کوانتومی ابررسانا بزرگ برای اهداف صنعتی، رایانه‌های کوانتومی کوچک برای اهداف آموزشی و یک سکوی ابر کوانتومی همه منظوره است.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۸۹۱۴
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۴     ساعت: ۹ : ۵۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024