صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

ارائه ۷۳ درصد خدمات به صورت الکترونیکی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: باید بر اساس قانون، صد در صد خدمات الکترونیکی تا پایان آبان، ارائه می‌شد که در حال حاضر، حدود ۷۳ درصد ارائه شده است.

به گزارش جهانی پرس _فرهاد عرب- عیسی زارع‌پور ، درباره اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات هوشمند، اظهار داشت: تاکنون، تقریبا همه دستگاه‌ها متصل شده‌اند. معدود دستگاه‌هایی که باقی مانده‌اند، بعضا از استاندارد مورد نظر، خارج شده‌اند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد: بحث اصلی ما ارائه خدمات و هوشمندسازی بوده و باید بر اساس قانون، صد در صد خدمات الکترونیکی تا پایان آبان، ارائه می‌شد که در حال حاضر، حدود ۷۳ درصد ارائه شده است.
 
زارع‌پور گفت: امیدوارم که دستگاه‌ها با عمل به این تکلیف قانونی خود، خبر خوش به مردم بدهند و تا دهه فجر، آن را اعلام کنند تا خدمات الکترونیک به ۱۰۰ درصد برسد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: اگر واقعا خدمتی هم امکان‌پذیر نیست که الکترونیک شود، در کارگروه نظارت که طبق قانون با حضور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه، تشکیل شده است، دلایل خود را مطرح کنند تا مشمول پیگیری‌های قانونی نشوند.
 
زارع‌پور، تصریح کرد: یک تکلیف دیگر دستگاه‌ها این است که خدمات خود را هوشمند کنند. ۲۰ درصد خدمات باید تا پایان دی، هوشمند شود؛ به این معنی که آن خدمت، نه نیازی به مراجعه حضوری، نه ارسال مدرک از طرف مردم و نه مداخله انسانی از سمت دستگاه در ارائه این خدمت وجود داشته باشد. به عبارتی در هر ساعت از شبانه‌روز که شما اراده کردید، بتوانید آن خدمت را در لحظه دریافت کنید.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: لازمه این کار، این است که همه دستگاه‌ها به هم وصل شوند، پایگاه داده خود را با هم به اشتراک بگذارند و اگر نیاز است که استعلامی صورت گیرد، به شکل بر خط انجام شود؛ بر اساس قانون، همه استعلامات باید تا پایان آذر امسال، بر خط می‌شد.
 
زارع‌پور، اظهار داشت: خواهش من این است که شما در صدا و سیما این موضوع را از اعضای دولت و دستگاه‌های خارج از دولت، پیگیری کنید تا این تکلیف را برای مردم انجام دهند، خدمات هوشمند از ۳ درصد به ۲۰ درصد برسد و کام مردم در ارائه خدمت با فناوری، شیرین شود.
شناسنامه


کدخبر: ۳۴۹۳۱۲
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۱۸     ساعت: ۱۸ : ۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024