صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

اضافه شدن محصولات دانش بنیان به سبد دارویی کشور

رئیس سازمان غذا و دارو از افزایش محصولات دانش بنیان در سبد دارویی کشور خبر داد.

به گزارش جهانی پرس - زیبا خصوصی مطلق، سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما در حوزه تولید دارو هرسال رشد قابل توجهی داشته‌ایم امسال در مقایسه با پارسال بیش از ۱۷ محصول دانش‌بنیان به سبد دارویی کشور اضافه شده‌اند که عمده آن‌ها دارو‌های پیشرفته و با فن‌آوری بالا هستند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز بیش از ۳۳ قلم تجیهزات و ملزومات مصرفی و سرمایه‌ای جدید وجود دارند که امسال در دومین رویداد سلامت بنیان عرضه می‌شوند.

حیدر محمدی همچنین با بیان اینکه سلامت بنیان روایت پیشرفت فن‌آوری ایران اسلامی است، گفت: بیش از هزار شرکت در این حوزه فعال هستند که ۵۰ درصد آن‌ها در حوزه دارو، ۴۰ درصد در حوزه تجهیزات و ملزومات مصرفی و سرمایه‌ای پزشکی و ۱۰ درصد در حوزه‌های غذایی، مکمل، آرایشی و بهداشتی و سایر حوزه‌های سلامت فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به دومین رویداد سلامت بنیان گفت: در مقایسه با نخستین رویداد، مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در دومین رویداد سلامت محور بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است؛ این استقبال نشان می‌دهد که هم تعداد شرکت‌های فعال در حوزه سلامت و هم اینکه تمایل شرکت‌ها برای حضور در این رویداد بزرگ افزایش یافته است.

حیدر محمدی با اشاره به دومین رویداد سلامت بنیان گفت: امسال برنامه ریزی شده است تا میز خدمت سازمان غذا و دارو به مدت ۳۰ ساعت در طول سه روز برگزاری نمایشگاه دایر شود و مدیران کل و روسای ادارات در میز خدمت حضور دارند و پاسخگوی شرکت‌های دارویی، تجهیزات پزشکی، مکمل، غذایی، آرایشی بهداشتی و غذایی هستند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از مزایای جمهوری اسلامی در مقایسه با کشور‌های منطقه عمق بالای تولید محصولات سلامت به ویژه محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌های دارو، تجهیزات پزشکی و حتی محصولات آرایشی و بهداشتی است که هر ساله نیز بر عمق آن افزوده می‌شود؛ این مزیت رقابتی است و اجازه می‌دهد تا محصولات دانش‌بنیان خود را به کشور‌های دیگر صادر کنیم.

حیدر محمدی گفت: یکی دیگر از مزیت‌های ایران در مقایسه با سایر کشور‌های منطقه تولید دارو‌های بیولوژیک با عمق بالا است.

رئیس سازمان غذا و دارو از ذی‌نفعان حوزه سلامت دعوت کرد تا در دومین رویداد سلامت بنیان در روز‌های ۲۴ لغایت ۲۷ دی‌ماه حضوریابند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۹۳۵۳
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۰/۱۹     ساعت: ۱۱ : ۴۶
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024