صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
دکتر عین اللهی در جلسه با مدیران معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد

ضرورت تدوین پیوست پژوهشی برای همه برنامه های نظام سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اعلام این که همه طرح ها و برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید پیوست پژوهشی داشته باشند، ارائه راه حل برای مشکلات اساسی حوزه سلامت را از وظایف معاونت تحقیقات و فناوری دانست.

به گزارش جهانی پرس از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در ادامه بازدیدهای دوره ای از معاونت های ستادی وزارت بهداشت در نشستی با  مدیران معاونت تحقیقات و فناوری  گفت: به دلیل اهمیت و جایگاه تحقیقات و فناوری در حوزه سلامت یکی از  نخستین جلسات من پس از تصدی مسئولیت با همین معاونت بود.   خوشبختانه این معاونت از آن زمان  تحول چشمگیری پیدا کرده که  از نمودهای بارز آن را  امسال در  بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی شاهد بودیم.
 
وی افزود: در این جشنواره به حوزه فناوری، دانشجویان علوم پزشکی و دانش بنیان ها توجه ویژه شد و یکی از بهترین دوره های جشنواره رازی با نظارت دقیق کمیته های تخصصی بر پژوهش های اشخاص حقیقی و حقوقی برگزار گردید.
 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه معاونت تحقیقات و فناوری نیروهای باسابقه و فعالی  دارد و مدیریت این مجموعه به عهده شخصی است که خود در زمره دانشمندان برجسته یک درصد کشور است.
 
دکتر عین اللهی با بیان این که  در حوزه تحقیقات و فناوری پزشکی هنوز کارهای فراوانی  هست که باید انجام شود، اظهار داشت: حل مساله  و  ارائه راهکار برای رفع مشکلات اساسی حوزه سلامت از اهم وظایف  معاونت تحقیقات و فناوری است.
 
وی با اشاره به این که معاونت تحقیقات و فناوری نرم افزار  نظام سلامت است و باید با سایر معاونت ها و بخش های وزارتخانه ارتباط مستحکم و مؤثری داشته باشد، گفت:  از همه معاونت های تحقیقات و فناوری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و تمام پارک‌های فناوری به صورت میدانی بازدید کرده ام. هدف نهایی ما  ارتقای سلامت مردم است و تمام آموزش ها و پژوهش ها باید در این مسیر قرار گیرد. بنابراین از  معاونت های تحقیقات دانشگاه های علوم پزشکی انتظار می رود مشکلات حوزه سلامت را در استان ها رصد کرده و ضمن تحقیق درباره آنها، برای رفع  این مشکلات راه حل ارائه کنند.
 
وزیر بهداشت با بیان این که در ۱۰ سال اخیر شاهد انقلاب دیجیتال و تحول علم در جهان هستیم و همگام با آن باید تشکیلاتی پویا، قوی و ماموریت محور داشته باشیم، اظهار داشت:  وظیفه اصلی ستاد وزارت بهداشت، سیاستگذاری، برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی است نه اجرا و امور اجرایی باید توسط دانشگاه ها انجام شود. در مقابل ، ادارت ستادی باید ضمن ارتباط با بدنه اجرایی  استان ها، همکاری و هماهنگی را در زیرمجموعه ها گسترش دهند.
 
دکتر عین اللهی با اشاره به این که متاسفانه کمترین بودجه ها مربوط به حوزه پژوهش است و حال آن که این حوزه می تواند با همکاری سایر حوزه ها  اعتبار جذب  کند، گفت: اولویت بندی و زمانبندی در کارهای پژوهشی بسیار مهم است و  باید به آن توجه ویژه شود؛ به خصوص که امروز بسیاری از اقدامات  نظارتی را به صورت سیستمی و با کمک هوش مصنوعی می توان انجام داد. 
 
وی با اعلام این که قوی ترین ظرفیت فناوری اطلاعات در تاریخ وزارت بهداشت را در اختیار داریم، ابراز داشت: حوزه فناوری اطلاعات در حال تشکیل پرونده الکترونیک به ازای هر کد ملی در برنامه ملی سلامت خانواده است و  همزمان پژوهش های لازم در خصوص این برنامه ها نیز باید صورت  گیرد.
 
در این جلسه،  همچنین مدیران و کارکنان معاونت تحقیقات و فناوری  به ارائه گزارش عملکرد و بیان  نظرات خود پرداختند.
 
بررسی علمکرد کمیته‌های تخصصی برگزاری بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، عملکرد مدیران معاونت تحقیقات، عملکرد سامانه های پژوهشی و تحقیقاتی، عملکرد سامانه جامع طرح های تحقیقاتی،  ارزشیابی مراکز تحقیقاتی، روند صدور مجوزهای مراکز تحقیقاتی فرعی، سنجش مراکز پژوهشی، تحقیقاتی، فناوری و عملکرد موسسه نیماد، بخش هایی از گزارشا های مطرح شده در این جلسه بود که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  رهنمودها و دستورات لازم در خصوص برخی از موارد مطروحه را صادر کرد.‌
شناسنامه


کدخبر: ۳۵۲۸۶۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۱۱/۵     ساعت: ۱۵ : ۱۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
  • ٢١ شوال ١٤٤٥
  • Apr 30 2024