صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

‌اعطای وام پژوهشی به دانش‌آموزان نخبه فعال در پژوهش‌سرا‌ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اختصاص وام پژوهشی به دانش‌آموزان فعال در پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی و ورود بدون کنکور رتبه‌های برتر مسابقات علمی پژوهشی پژوهش‌سرا‌ها به دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش جهانی پرس - خدیجه حضرتی؛ محمدمهدی کاظمی, معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به دانش‌‌آموزان نخبه و توجه به پژوهش، نوآوری و خلاقیت مورد تاکید سند تحول است و به‌عنوان خادم دانش‌آموزان باید این فرصت فراهم شود تا این خلاقیت و استعداد دانش‌آموزان به محصول تبدیل شود و زمینه رفع مشکلات کشور را فراهم کند.

وی از فعالیت ‌۶۹۳ پژوهش‌سرا در کشور خبر داد و گفت: به تازگی با بنیاد ملی نخبگان هم تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که برای دانش‌آموزانی که در پژوهش‌سرا فعالیت دارند وام پژوهشی ‌در نظر بگیرند و از دانش‌آموزان نخبه حمایت کنند.به گفته کاظمی, پژوهش‌سراها فرصتی هستند که در آن هم ایده‌های دانش‌آموزان توسعه پیدا می‌کند و هم ایده آن‌ها به محصول تبدیل خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه‌های برتر جشنواره خوارزمی و رتبه‌های برتر ملی در مسابقات علمی پژوهشی پژوهسراهای دانش‌آموزی می‌توانند بدون کنکور براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان جذب شوند.

شناسنامه


کدخبر: ۳۵۷۶۰۲
تاریخ: ۱۴۰۳/۱/۱۱     ساعت: ۱۱ : ۴۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: فناوری       زیرسرویس: فناوری
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
  • ٢٠ شوال ١٤٤٥
  • Apr 29 2024