صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

هایلایت بدون آرایشگاه و وسایل آرایشگری

شاید به جرات بتوان گفت از فیلمهای اصغر نعیمی فیلم تاثیرگذار دیده باشیم فیلمهایی که انگشت شمارند و در نگاه وی تقریبا با موضوعات اجتماعی ساخته شده است.

محمد جواد امیری- خدیجه حضرتی - نعیمی را نه می توان تنها کارگردان و نه می تواند تنها نویسنده دانست بلکه وی از سال 68 که نویسنده و منتقد در نشریات مختلف فعالیت خود را شروع کرد با برنامه ریزی و دستیاری کارگردانانی همچون فریدون جیرانی و کیانوش عیاری قدم به سینما گذاشت . او با اولین فیلمش به نام بی وفا در سال 1385 با بازی حمید گودرزی و الناز شاکردوست قدم به دنیای فیلمسازی گذاشت و سپس با سلام برعشق و سایه های موازی آن را ادامه داد.
وی امسال با فیلم هایلایت که خود کارگردانی و نویسندگی اش را برعهده دارد پا به درون جشنواره فیلم فجر گذاشت و اجازه داد تا منتقدان و مخاطبان فیلمهایش آن را به نقد و بررسی بکشانند.
متاسفانه این فیلم فیلمی نبود که راه به جشنواره فیلم فجر ببرد بلکه شاید بتوان آن را شبیه به سریالهایی همچون شاید برای شما اتفاق بیفتد یا داستان های تکان دهنده خارجی دانست . متاسفانه نعیمی با این فیلم نتوانست توقع مخاطبان را از فیلم برآورده سازد بلکه شاید با این فیلم گامی به عقب برداشته است.
فیلم یک فیلم بدون کشش و طولانی است و تماشاگر لحظه لحظه فیلم را می تواند حدس بزند. داستان از یک دستمایه تصادف نشات می گیرد . داستان از جایی شروع می شود که یک زن و یک مرد در یک تصادف به کما می روند  و شوهر(پژمان بازغی) زن تصادفی که نقش آن زن را مینا وحید بازی می کند در طول داستان از رابطه ای که بین نامزدش دانشجوی رشته حقوق با مردی جوان که او هم وکالت خوانده دچار شک می شود و در صدد انتقام برمی آید و برای این کار از زن مردی که او هم از طریق تلفن همراه به رابطه همسرش با زن پی برده (در طول فیلم ارتباطات این زن و مرد به شکل های مختلف در بیمارستان نشان داده می شود) میخواهد که برای انتقام با هم ارتباط برقرار کنند که در انتهای داستان متوجه می شویم زن مردی که تصادف کرده و مرده است به نامزد زنی که در ماشین همسرش بوده می گوید که به همسرت توجه کن و ببین کجای کارت اشتباه بودکه همسرت بی راه رفته است.
این نوع داستان نه تنها کشش ندارد بلکه شاید بتوان گفت نعیمی با این کار مخاطب را به سخره گرفته است و خیانت را به مخاطب یاد می دهد .
این فیلم نمی تواند مخاطب را با خود همراه کند با اینکه بازیگران چهره ای از جمله هاشم پور، بازغی، و یا درخشانی را دارد چرا که بازی ها بازی های درستی نبود هیچ کدام از بازیگرها نتوانسته بودند بازی خوبی ارائه دهند.
در این فیلم بازیگرانی همچون جمشید هاشم پور، پژمان بازغی، سام درخشانی ، مینا وحید، الهه حصاری و آزاده زارعی ایفای نقش کرده اند هیچ کدام نتوانستند بازی ارائه دهند که در خور توجه باشد.
فیلم با اینکه به پایان می رسد اما هنوز نام هایلایت برای مخاطب مشخص نیست و تماشاگر منتظر اتفاقی از زن قصه است که به آرایشگاه برود و هایلایتی بر روی موهایش انجام دهد اما در انتها داستان ناخودآگاه به پایان می رسد اما همانطور که مستانه مهاجر درباره علت انتخاب نام این فیلم سینمایی در نشست خبری توضیح داده که هایلایت نشانه‌ای است از پررنگ کردن برخی از زوایای رابطه .
هایلات شاید فیلمی خاکستری باشد که فقط غم را نشان داده و در آن اصلا نمی توانی نوع برخورد و حتی میمیک صورت بازیگران را بخوبی در شادی ها و غم ها تشخیص دهی.
طوری که نعیمی در نشست خبری این فیلم درباره فیلمنامه گفته بود که این فیلم به نوعی دعوت به گفتگو و درک کردن شرایط متقابل دارد اما هرچه می بینیم چیزی درباره آن نمی بینیم.
 ساسان سالور که در این فیلم تهیه کنندگی و تدوین کار را برعهده دارد خود نیز کارگردانی است که به نظر می رسد برای اینکه مخاطب بتواند تا آخر پابه پای فیلم بیاید تلاشش را کرده اما موفق نبوده است.

شناسنامه


کدخبر: ۱۹۲۷۹۸
تاریخ: ۱۳۹۶/۱۱/۲۰     ساعت: ۱۴ : ۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۲ آبان
  • ٤ ربيع الاول ١٤٤٠
  • Nov 13 2018