صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
اقتصادی
مدیریت شهری
اجتماعی
هنر و اندیشه
محله خبر
اختصاصی جهانی پرس
تولید، اکران و پخش

برگزاری جشنواره عطر ریحان در محله یافت آباد

دکتر مقدمی از برگزاری جشنواره عطر ریحان خبر داد و گفت: این جشنواره در محله یافت آباد با هدف توسعه و تقویت هویت و کارکرد محلی محله یافت آباد برگزار می شود.

به گزارش جهانی پرس، مریم حضرتی - دکتر مقدمی به برگزاری جشنواره «عطر ریحان» اشاره کرد و گفت: جشنواره سبزی یافت آباد با رویکرد اینکه هویت محلی یافت آباد را بتواند تقویت کند، طراحی شده است و هدف ما توسعه و تقویت هویت و کارکرد محلی  محله یافت آباد است.
وی با اشاره به اینکه مادران ما در گذشته در کوچه و حیاط خانه ها و منازل همسایه ها دور هم جمع می شدند و سبزی پاک می کردند، افزود: این دورهمی ها محور فعل و انفعالات محلی و گره گشای همه مشکلات محلات بود، خیلی از ازدواج هایی که صورت می گرفت معرفی آنها از همین دورهمی زنانه مرکز کارآفرینی بود.
دکتر مقدمی عنوان کرد: در این جشنواره از سبزی به عنوان یکی از محصولاتی که  بن مایه اجتماعی هم دارد، می خواهیم به عنوان یک کانون محلی به آن بپردازیم و این کانون مهم را تقویت و نمایان سازی کنیم.
وی ادامه داد: توجه به این رویکرد و هویت محلات در حفظ و نگهداری زیست بوم کشاورزی محلات نقش آفرین خواهد بود و وقتی توجه ها با این رویدادها به سمت به محلاتی که دارای بافت کشاورزی هستند معطوف می شود، مقاومت برای تغییر بافت کاربری آنها نیز بیشتر خواهد شد.
دکتر مقدمی با بیان اینکه جشنواره سبزی برای اولین بار در حال برگزاری است، گفت: در برگزاری این جشنواره یک نگاه سلامت محور نیز داریم و تلاشم می شود سبزی به عنوان یک محصول سالم در مقابل فست فودها معرفی شود.
وی به برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه اشاره کرد و عنوان داشت: جشنواره سبزی یافت آباد به مدت چهار روز در یافت آباد مجتمع فرهنگی شهید شهریاری برگزار می شود.
دکتر مقدمی بیان کرد:  کارگاه های آموزشی توسط اساتید مجرب در حوزه معرفی سبزیجات و ارزش غذایی آنان، چگونگی بکارگیری سبزیجات در رژیم های غذایی اقشار مختلف، کودک و نوجوان، زنان و سالمندان، کاشت و مراقبت از کاشت سبزیجات گلدانی و موضوعات مختلف برگزار می شود.
وی با بیان اینکه وقتی برند، عنوان و لقب به محلات بدهیم ماندگار خواهد شد و شهروندان نیز نسبت به آن احساس تکلیف می کنند، گفت:  تداوم برگزاری جشنواره از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر بتوانیم به صورت مداوم این جشنواره را برگزار کنیم و به این موضوع پرداخته شود که سبزی یافت آباد از دیرباز مطرح بوده و هست این هویت حفظ خواهد شد.
این مقام مسئول بیان کرد: در سال های آینده اثرات بیشتری را خواهیم دید بگونه ای که یک شهروند یافت آبادی با افتخار بگوید در سرزمین سبزی شهر تهران متولد شده و زندگی کرده است.
وی با اشاره به اینکه در مناطق مختلف کارهایی با این رویکرد در حال انجام است، گفت: در منطقه ای همچون منطقه 5 جشنواره توت فرهنگی و در منطقه پانزده جشنواره انار برگزار شده است و امروز در مناطق پایین دست نیز ورود پیدا کرده ایم.
دکتر مقدمی بیان کرد: همکاران در سلسله گردشگری طراحی کردند که این چنین برنامه ها در دیگر مناطق نیز توسعه یابد که نوید بخش برگزاری جشنواره های خوبی درحوزه گردشگری  و فعالیت های هویت بخش در محلات خواهد بود.
وی به بخش کودک و نوجوان جشنواره عطر ریحان اشاره کرد و گفت: هدف آشنا سازی کودکان با ارزش سبزیجات است.
وی با بیان اینکه در طول برگزاری این جشنواره بیش از 30 غرفه عرضه کننده محصولات خودشان هستند، عنوان کرد:  برنامه های خوبی تدارک دیده شده است و رادیو جشنواره اطلاعات و دانستنی  های خوبی به شهروندان ارائه می دهد.
دکتر مقدمی برگزاری مسابقه آشپزی با سبزیجات را از دیگر برنامه ها خواند و گفت: بیش از 100 بانو در این برنامه شرکت کرده اند و امروز مسابقه برگزار می شود.
 

شناسنامه


کدخبر: ۳۴۴۶۶۸
تاریخ: ۱۴۰۲/۷/۶     ساعت: ۲۰ : ۳۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اختصاصی جهانی پرس       زیرسرویس: اختصاصی جهانی پرس
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024